BasBQ
Beef en Steak

Picanha op de Joe

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Afgelopen zondag de eerste keer een picanha op de Joe. Afkomstig van de Hanos, er zat behoorlijk wat vet op. Dit heb ik wat terug gesneden.
Verder een mooie ruit erin gesneden. Vervolgens het gehele stuk wat zout gegeven, en op de vleeskanten vers gemalen peper.
Nadat ik de Joe op zo'n 130gr, heb ik het staartstukje erop gelegd. Bij 45gr heb ik hem eraf gehaald. dit was een goed 5 kwartier a anderhalf uur later.
De Q opgestookt voor het affakkelen van het vlees. nadat alle kanten direct boven de kolen heeft gelegen, heb ik het stuk weer even laten rusten.

Bij het aansnijden merkte dat ik toch nog meer vet had kunnen wegsnijden, het was even net te veel. Echter de smaak was super lekker. Ik had verse chimichurri erbij, wat gebakken aardappeltjes uit de oven, gegrilde groente en wat brood. Bij rood vlees hoort rode wijn, dus ewerd er een heerlijke Rioja geschonken,

Al met al, een heerlijke maaltijd weer....

Hier wat foto's, helaas niet van de hele voorbereiding. Want ik zat ook met één oog naar een iets wat saaie F1-wedstrijd te kijken....

Aardappeltjes snijden


Vlees op de Q



Affakkelen van de picanha


Rusten


Aan tafel!
 
Wat ziet dat er super goed uit Nico.
Had graag aangeschoven want dankzij de saaie GP Is hier alleen nog even zelfgemaakte jalapeno cheddar worst op de bbq gegaan. Al waren die ook lekker hoor
 
Mooi resultaat Nico. Had graag aangeschoven, maar ik had er zelf eentje klaar liggen.

Btw, een saaie race. Ik slinger zondag de Q eerder aan.
 
Ziet er goed uit, zelfs met de rand
 
Lekkerrrrrr!
 
Wat ik eigenlijk nog vergeten ben te vermelden. Ik heb chunks van rode wijnvaten gebruikt. Ik moet zeggen ik proef dat niet terug in het vlees. Maar de geur tijdens het roken is zeer prettig :)
 
Is toch ook wat waard de lekker geur tijdens het wachten 😁
 
freakin' awesome! Lekker man!
 
Wat ik eigenlijk nog vergeten ben te vermelden. Ik heb chunks van rode wijnvaten gebruikt. Ik moet zeggen ik proef dat niet terug in het vlees. Maar de geur tijdens het roken is zeer prettig :)
Dat heb ik ook gemerkt, whisky of wijn chunks zijn kwa rooksmaak hetzelfde als gewoon eiken, maar wel duurder. De geur is inderdaad wel fantastisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan