BasBQ
Beef en Steak

Picanha, eerste poging.

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
Vandaag de eerste keer picanha klaargemaakt op de Weber Kettle samen met @Michel_D .
1,4 kg van Makro gekruid met verse peper en zout. Eerst even op direct vuur de vetkap wat laten smelten. Daarna indirect bereid op de Kettle op 120-130°C met wat walnoot rookhout totdat een kerntemperatuur van 50°C werd bereikt. Vervolgens de briketten goed opgestookt en de Picanha mooi afgegrillt tot 53°C. Ik heb de Picanha ca. 15 - 20 minuten laten rusten en geserveerd met vers gemaakte Chimmichurri, stokbrood en sla. Aangezien we met z'n drieëen 1,4 kg hebben verorberd ga ik er vanuit dat het gesmaakt heeft. 😂

IMG-20220430-WA0005.jpg


IMG-20220430-WA0008.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de eerste keer picanha klaargemaakt op de Weber Kettle samen met @Michel_D .
1,4 kg van Makro gekruid met verse peper en zout. Eerst even op direct vuur de vetkap wat laten smelten. Daarna indirect bereid op de Kettle op 120-130°C met wat walnoot rookhout totdat een kerntemperatuur van 50°C werd bereikt. Vervolgens de briketten goed opgestookt en de Picanha mooi afgegrillt tot 53°C. Ik heb de Picanha ca. 15 - 20 minuten laten rusten en geserveerd met vers gemaakte Chimmichurri, stokbrood en sla. Aangezien we met z'n drieëen 1,4 kg hebben verorberd ga ik er vanuit dat het gesmaakt heeft.

Bekijk bijlage 38806

Bekijk bijlage 38807

Boh.. het was super! Heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad. Vlees was lekker mals en samen met het stokbrood met kruidenboter, de salade, chimichurri en de lekkere biertjes was het helemaal af
Het walnoot rookhout had een verrassend lekkere geur en smaak.

3a9f82b6293ebb957e8cc1d7303b0744.jpg


8cb23470a61fbc8950991663b915ea66.jpg
 
Voor het vlammen hoef je vrij weinig moeite te doen, dat gebeurd helemaal vanzelf als je direct af grillt 😂 Wel regelmatig keren en als het te erg wordt het vlees even terug naar indirect. Je wil immers niet dat het vlees gaat verbranden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Boh.. het was super! Heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad. Vlees was lekker mals en samen met het stokbrood met kruidenboter, de salade, chimichurri en de lekkere biertjes was het helemaal af
Het walnoot rookhout had een verrassend lekkere geur en smaak.

3a9f82b6293ebb957e8cc1d7303b0744.jpg


8cb23470a61fbc8950991663b915ea66.jpg
Het walnoot hout is me inderdaad ook erg goed bevallen. Nog bedankt daarvoor. Ik kan er weer een paar jaar mee vooruit.
 
Het ziet er heerlijk uit.

Zo samen met wat vrienden, biertje erbij, sterke verhalen maken!

Altijd fijn.
 
Er gaat niets boven samen lekker aan de Q staan.
Picanha ziet er smakelijk uit. Mooi project.
 
Klinkt als een heerlijke dag! Picanha ziet er heerlijk uit… 🥰
 
Het ging erin als koek…
 
Mooie bereiding van een fijn stuk vlees, ( maar eigenlijk heb je toch nooit teveel vlees .. ;) )
 
Het had wat minder vlees gemogen

Misschien eens wat meer verdiepen in fijne bijgerechten. Dan speelt het vlees wat minder een hoofdrol.
 
Klopt, de focus ligt nu voornamelijk op het vlees.
 
Ja vlees is de gangmaker maar een paar lekkere bijgerechten is ook altijd goed! Walnoot hout had ik nog niet van gehoord. Ook maar eens op speur daarvoor 👍🏻😂
 
Ja vlees is de gangmaker maar een paar lekkere bijgerechten is ook altijd goed! Walnoot hout had ik nog niet van gehoord. Ook maar eens op speur daarvoor 👍🏻😂
Walnoot ruikt en smaakt heerlijk. Het harde hout rookt langzaam en lang.
 
Ik maak hem altijd op het spit. Maar dit is ook zeker een goede optie. Mooi dat het gelijk goed gelukt is😀
 
Heerlijk Picanha met een verse chimichurri. Dat zal een gezellig dagje zijn geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan