BasBQ
Beef en Steak

Picanha bij Lidl

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Voor de liefhebbers van picanha: zojuist heb ik bij Lidl een picanha gehaald, want ze hebben een Z-Amerikaanse themaweek (die vandaag is gestart). Ze hebben ook nog een entrecote (solemillo), die ik ook maar heb gehaald, dus ik heb weer wat te proberen dit weekeinde.
 
Waar komt die Picanha vandaan?
Grain-Fed?
 
Even wat foto's:
signal-2023-06-08-132119_002.jpeg


signal-2023-06-08-132119_003.jpeg


signal-2023-06-08-132119_004.jpeg


signal-2023-06-08-132119_005.jpeg


Ik kan nergens zien of het beestje een graandieet heeft gehad. De picanha is uit Frankrijk, die andere uit Argentiniƫ. Voor mij is het voornamelijk testmateriaal om lekker mee te oefenen.
 
@Arie de Knaller, thanks.

Frankrijk zal wel grass-fed zijn

Vetcap ziet er niet bijzonder uit, klopt dat?
En heeft de Picanhasteak nog een mooie marbling?
 
Vetcap ziet er niet bijzonder uit, klopt dat?

Dat klopt. Het zou zelfs eerder iets van een vlies kunnen zijn dan vet, dat moet ik nog even controleren (maar niet vandaag). Ik kon het in de winkel niet goed zien omdat ik dan eerst het papier weg moest halen. Misschien moet ik er meer kopen :unsure:

En heeft de Picanhasteak nog een mooie marbling?

Daarvoor zal ik 'm open moeten snijden, maar deze picanha is gepland voor morgen of zaterdag. Op het eerste oog zag het er niet spectaculair uit qua marbling.
 
@Arie de Knaller, aan de onderkant is vlies.
Dat moet je er nog even af trimmen.

Thanks voor de moeite, ik laat het liggen ;)
 
Zoals je zegt, prima om te oefenen
Maar voor mij Is dat geen picanha in dat doosje.
Maar hee, als het smaakt Is het goed toch?

Laat ons vooral meegenieten met een mooie reportage en je eindresultaat
 
Ik zou het vlies er ook afhalen. Weinig vet en het vlies vind ik zelf nooit zo top.
Qua prijs denk ik dat je bij Makro/Sligro beter prijs kwaliteit gaat vinden.
Maar hopelijk gaat deze ook heerlijk smaken!
 
Ik zou het vlies er ook afhalen. Weinig vet en het vlies vind ik zelf nooit zo top.
Qua prijs denk ik dat je bij Makro/Sligro beter prijs kwaliteit gaat vinden.
Maar hopelijk gaat deze ook heerlijk smaken!
Net bij Sligro geweest, dat ziet er idd wel beter uit, maar de picanha die ze daar hadden was meteen wel erg groot (iets van 2 kg).
 
Net bij Sligro geweest, dat ziet er idd wel beter uit, maar de picanha die ze daar hadden was meteen wel erg groot (iets van 2 kg).
Das erg groot
Vraag me af in hoeverre het nog picanha is. Het is tenslotte het staart stuk, niet de halve rug
Ik ga niet groter dan zo'n 1400 gram
Ze liggen er vaak vanaf ca 900 gram.
 
Das erg groot
Vraag me af in hoeverre het nog picanha is. Het is tenslotte het staart stuk, niet de halve rug
Ik ga niet groter dan zo'n 1400 gram
Ze liggen er vaak vanaf ca 900 gram.

Picanha van dat gewicht is heel goed mogelijk.
Dikke kont is dikke Picanha.
Gemiddeld commercieel gewicht ligt idd rond de 1500 gram maar dat betekent niet dat alles daarboven geen Picanha is.
Genoeg goed afgemeste DubbelDoel koeien gezien waarvan geeneen Picanha onder de 1800 gram uitkwam ;)
 
Picanha van dat gewicht is heel goed mogelijk.
Dikke kont is dikke Picanha.
Gemiddeld commercieel gewicht ligt idd rond de 1500 gram maar dat betekent niet dat alles daarboven geen Picanha is.
Genoeg goed afgemeste DubbelDoel koeien gezien waarvan geeneen Picanha onder de 1800 gram uitkwam ;)
Soms heb je ook bij de grote stukken dat er nog een stuk platte bil aan zit. Dan komen ze ook aan grotere gewichten.
 
Soms heb je ook bij de grote stukken dat er nog een stuk platte bil aan zit. Dan komen ze ook aan grotere gewichten.
Dat weet ik maar zeggen dat een Picanha van 2000 gram niet kan klopt gewoon niet.
Nogmaals: Dikke koe, dikke kont, dikke Picanha.
 
Picanha van dat gewicht is heel goed mogelijk.
Dikke kont is dikke Picanha.
Gemiddeld commercieel gewicht ligt idd rond de 1500 gram maar dat betekent niet dat alles daarboven geen Picanha is.
Genoeg goed afgemeste DubbelDoel koeien gezien waarvan geeneen Picanha onder de 1800 gram uitkwam ;)
Ik ben geen veeboer, noch slager. Ik sluit me bij Rick aan.
En dan ga ik ook nog het liefste voor een kalfspicanha. šŸ˜‹
 
Terug
Bovenaan Onderaan