Ik heb niet gezegd dat het niet kan.Dat weet ik maar zeggen dat een Picanha van 2000 gram niet kan klopt gewoon niet.
Nogmaals: Dikke koe, dikke kont, dikke Picanha.
Heb vaak mijn twijfels, zie opmerking @Free_ltd
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb niet gezegd dat het niet kan.Dat weet ik maar zeggen dat een Picanha van 2000 gram niet kan klopt gewoon niet.
Nogmaals: Dikke koe, dikke kont, dikke Picanha.
Ik heb eens ergens gelezen dat een picanha meestal rond de 1300gr a 1500gr is met hier en daar een uitzondering van hoger. Maar door de populariteit van picanha en de opgelopen prijzen, zijn er wat beenhouwers die er lucratief mee omgaan en dus zwaardere stukken verkopen door er een stuk 'platte bil' aan te laten. Maar bepaalde rassen zijn natuurlijk gekweekt voor optimaal rendement en kan me voorstellen dat het daar misschien wat zwaarder kan zijn. Daar spreek ik mij niet over uit.Ik heb niet gezegd dat het niet kan.
Heb vaak mijn twijfels, zie opmerking @Free_ltd
kan zelfs wel tot 4 kg denk dat het probleem in eu is is we. fokken die beesten maar tot een bepaalde leeftijd en dan naar de slacht was vorig jaar in zuid Afrika zag daar die vrije uitloop koeien haha die waren een stuk groter als wat wij hier hebben lopenPicanha van dat gewicht is heel goed mogelijk.
Dikke kont is dikke Picanha.
Gemiddeld commercieel gewicht ligt idd rond de 1500 gram maar dat betekent niet dat alles daarboven geen Picanha is.
Genoeg goed afgemeste DubbelDoel koeien gezien waarvan geeneen Picanha onder de 1800 gram uitkwam
Daarvoor zal ik 'm open moeten snijden, maar deze picanha is gepland voor morgen of zaterdag. Op het eerste oog zag het er niet spectaculair uit qua marbling.
Die andere komt 100% uit Argentinië.@Arie de Knaller, thanks.
Frankrijk zal wel grass-fed zijn
Vetcap ziet er niet bijzonder uit, klopt dat?
En heeft de Picanhasteak nog een mooie marbling?
Die andere komt 100% uit Argentinië.
Tot zover de Amerikaanse week dus
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Het was de Zuid-Amerikaanse week. Argentinië ligt voor zover ik weet in Zuid-Amerika
Op het oog niks mee.Vandaag is weer de Zuid-Amerikaanse week begonnen en er is weer picanha, deze keer uit Polen. In tegenstelling tot de vorige (uit Frankrijk) zit er nu wel een vetkap aan (foto's volgen nog).
De entrecote komt nu uit Uruguay en ziet er best goed uit.
Bekijk bijlage 55404
9,87 valt toch wel mee? Ik heb zelf een Sligro-pas, maar de Sligro hier is vrij beperkt qua assortiment. De prijzen zijn misschien iets gunstiger maar dan heb je meteen wel een heel groot stuk en dat is voor hier niet nodig.Ik vind het erg veel geld voor zo'n stukje vlees..
Wellicht dat je iemand kent met Makro of Sligro pasje? Daar krijg je meer waar voor je geld..
haha moet ik nog achterkomen heb deze van m'n zwagerFlinke jongen maar ik ben wel benieuwd hoeveel vlees er nog na de derde ader aan deze picanha zit.
Is het echt nog picanha of heeft de slager een beetje zitten sprokkelen?
Als je twijfelt waarom dan eerst snijden en dan vragen?
Ik had het vet zoals bij elke picanha gewoon laten zitten, dat is nou net het kenmerkende van een picanha.
Ik had er afgelopen weekend ook een gehaald. Die had wel over de hele onderkant een goede vetcap.
Ik had er afgelopen weekend ook een gehaald. Die had wel over de hele onderkant een goede vetcap