BasBQ
Beef en Steak

Philly cheese steak sandwich

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
375
Na een vraag gesteld te hebben wat je met 500 gram kogelbiefstuk kunt uit inspiratie gebrek kwam het broodje cheese steak veel naar voren
Dit zou eigenlijk met ribeye moeten maar onder de noemer m’n eigen twist hier voor gegaan.
Wilde graag grote lange broodjes zoals je vaak bij een foodtruck krijgt dus een berichtje naar de subway in Wormerveer gestuurd en die waren enthousiast en kon daar broodjes halen.
Toen ik aankwam bleken er al appjes rondgegaan te zijn dat ik broodjes kwam halen en toen ze van m’n bbq broodje hoorden vonden ze t helemaal te gek!
Op aanraden van iemand hier een marinade gemaakt van knoflook en sojasaus en zelf wat gesnipperde ui er bij gedaan

IMG_6458.jpeg

De licht bevroren biefstuk gesneden en in de marinade voor de nacht

IMG_6459.jpeg

De rode en witte ui gesneden samen met de rode en daarnaast vind ik de geblakerde paprika uit t vocht super lekker dus dit alles bij elkaar in de pan met een beetje pezo en lekker zacht laten worden

IMG_6464.jpeg


IMG_6466.jpeg

Dit even aan de kant en de kaassaus maken,zakje cedar samen met wat slagroom en peper aan de kook brengen maar de Q was goed warm dus opletten voor verbranden

IMG_6467.jpeg

En toen mocht de ster van het broodje op de andere helft,de halve plancha die sinds kort aan m’n accecoires is toegevoegd.

IMG_6470.jpeg

En toen begon t serieus lekker te ruiken in de tuin zeg!
Nadat alles klaar was lag er een heerlijk sapje op de plancha en geloof me,dep daar ff een broodje doorheen……….hemels!
En dan een foto van hoe t broodje geworden is en moet zeggen t was goed te smurfen

IMG_6471.jpeg
IMG_6473.jpeg

Eetse 🍺👍
 
Ziet er echt heerlijk. Zeker ook met die kaassaus.

Daar kunnen ze bij Subway met hun eigen cheese steak broodjes nooit aan tippen.
Wel tof dat ze losse broodjes wilden leveren. Sympathiek van ze!
 
Ziet er lekker uit. Ook met de kaassaus.

Toen ik zelf een broodje maakte sneed ik de ribeye na het bereiden in plakjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit. Ook met de kaassaus.

Toen ik zelf een broodje maakte sneed ik de ribeye na het bereiden in plakjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik heb zoiets ook eens gemaakt maar doordat het plakjes waren trok t mn hele broodje uit elkaar,vandaar mn keuze om het zo te doen
 
Poh, mooi broodje zeg.

Hoe ging het met de soja op de plancha?
Dat heeft nogal de neiging om te gaan verbranden of stroperig te worden.
 
Poh, mooi broodje zeg.

Hoe ging het met de soja op de plancha?
Dat heeft nogal de neiging om te gaan verbranden of stroperig te worden.
Klopt zzzjon dat werd stroperig maar niet verbrand dus daar kon ideaal ff een stukkie brood doorheen 😋
 
Lekker broodje baas, top!
 
Die ziet er heel geslaagd uit. Ben blij dat je de poging gewaagd hebt.

Zelf gril ik de steak in zijn geheel en snij hem dan als hij medium-rare is. In plakjes is ie metern doorbakken.

Voor de kaassaus heb ik een gietijzeren sauspannetje. Ik nee dan geraspte old cheddar en daar room bij. Je moet het echt wel in de gaten houden. Ik zet de Q dan half indirect met daar dan het pannetje boven zodat het.lmm niet gaat aanbranden.
 
Die ziet er heel geslaagd uit. Ben blij dat je de poging gewaagd hebt.

Zelf gril ik de steak in zijn geheel en snij hem dan als hij medium-rare is. In plakjes is ie metern doorbakken.

Voor de kaassaus heb ik een gietijzeren sauspannetje. Ik nee dan geraspte old cheddar en daar room bij. Je moet het echt wel in de gaten houden. Ik zet de Q dan half indirect met daar dan het pannetje boven zodat het.lmm niet gaat aanbranden.
Ik heb het kaaspannetje ook geen seconde alleen gelaten want t ging op direct vuur erg hard.
En ja inderdaad toch leuk geslaagd voor iets waar ik over twijfelde
 
Ik heb het kaaspannetje ook geen seconde alleen gelaten want t ging op direct vuur erg hard.
En ja inderdaad toch leuk geslaagd voor iets waar ik over twijfelde
Dat gaat inderdaad wel heel erg hard. De eerste keer heb ik er wat mee gesukkeld. Nu eerst direct en als het gesmolten is, indirect terwijl ik de steak ff gril.
 
Terug
Bovenaan Onderaan