BasBQ
Beef en Steak

Philly cheese steak sandwich

 

MEggHead

Sprokkelaar
Berichten
40
Hij stond al een tijdje op de to-do list maar zag nooit een goed moment om een mooi stukje ribeye van om en nabij een halve kg aan gort te snijden. Ik zeg ook niet dat dit wel dat moment was maar heb er gelukkig geen spijt van gehad😅 de Philly cheese steak sandwich. Een lekker Amerikaans vlees broodje. En ja Amerikaans.. dus zolang het maar veul en vet is kom je een heel eind. Makkelijk te maken en oh zo lekker😍

Ik heb het stukje ribeye 2 dagen laten ontdooien in de koelkast maar net een half uurtje voor bereiding heel ff in de vriezer weer aangevroren. Je moet namelijk flinterdunne plakkies snijden en dat krijg je (ik) anders bijna niet voor elkaar.

1515E86D-BDD4-4E57-9AA4-F26D4A64321B.jpeg
FA7DA569-90A5-4309-A9AC-4FEB35BEEABE.jpeg

Na het vlees volgen nog 2 uitjes (gesnipperd) en een pakje cheddar kaas. Ja ik weet t.. echte cheddar aan een blok is lekkerder etc etc maar dit wordt allemaal in een pannetje gepleurd om er een kaassaus van te maken.

61E46539-C4C0-408E-9723-F66750B213E4.jpeg
FDA59F6D-804D-4DE5-9246-32AD53B6EFCE.jpeg


Het uitje fruit ik lekker aan met een flinke schep boter en p/z. Mn nieuwe BGE saus pannetje staat ondertussen lekker op te warmen voor de kaas.

83810F2E-1CC1-417B-B8F4-832EC07ADB6D.jpeg
E7E6882A-C02C-4434-A6B9-0A32D9C2FCC8.jpeg

Kaas maak ik aan met een beetje room. Geen idee hoeveel room. Ik doe dit op gevoel. De kaassaus mag niet te dik zijn maar moet wel lekker vloeien. Vleesjes er ook bij met wederom een beetje peper en zout. Meer heb je niet nodig. Ff om en om.
178D2995-0564-4430-9853-BD9DEDFD2DD1.jpeg
48063C61-CE0E-4E65-8AF3-B922DD383C3F.jpeg


Kaassaus ziet er goed uit.. nu de stokbroodjes nog ff een tik geven en broodje opmaken👌🏻
A0927D3E-21C7-42D7-AA06-11A2FA0DD204.jpeg
1F72BF00-73F0-431F-BA28-C0E141AB62CB.jpeg
2A4FEE87-B725-4CFF-A95D-7414B4DC98D9.jpeg

Mohh dit is goddelijk mensen. Na zon broodje ben je wel kotsmisselijk maar het is de moeite waard! Ook een goed middel voor de day after. Mission accomplished😎
 
Voor zo’n broodje wil ik wel een middagje op de bank uitbuiken!

Ze zien er erg lekker uit 😋😋
 
Man man , geef maar op . Die lust ik wel 😋
 
Lekker hoor. Gaat op de to do list. Misschien nog wat jalapeno ringetjes erop voor de pit. 🤤
 
Heerlijk hoor. Het "kotsmisselijke"komt waarschijnlijk door het broodje. Dat bevat koolhydraten en daar schijn je niet te veel van binnen moeten krijgen .🤓☝️
 
Hahahaha kotsmisselijk maar wel lekker eten. Zou nu wel één lusten na de zware avond van gisteren ;)
 
Lekker hoor. Gaat op de to do list. Misschien nog wat jalapeno ringetjes erop voor de pit. 🤤
Ja zou je idd zeker kunnen doen. Denk dat ik de volgende keer ook iets meer pit toe voeg. Maar ik maak het meestal eerst volgens recept en daarna na eigen smaak
 
Hahahaha kotsmisselijk maar wel lekker eten. Zou nu wel één lusten na de zware avond van gisteren ;)
Ja precies dat hahah. Nou dan kunnen we elkaar de hand schudden😅 gelukkig heeft de vrouw nog een halfje over gelaten voor mij😎
 
Super broodje. Ik ben er nog nooit ziek of misselijk van geworden. Had je het toch beter aan mij kunnen geven als je er niet tegen kan 😎
ziet er iig fantastisch lekker uit. Mag ik graag eten. Tijd dat het weer eens op tafel komt.

(Ps) Om het minder heftig te maken, geen kaas saus gebruiken. Maar een paar plakjes kaas over het vlees leggen op de plancha. Dat smelt ook mooi.
 
Super broodje. Ik ben er nog nooit ziek of misselijk van geworden. Had je het toch beter aan mij kunnen geven als je er niet tegen kan 😎
ziet er iig fantastisch lekker uit. Mag ik graag eten. Tijd dat het weer eens op tafel komt.

(Ps) Om het minder heftig te maken, geen kaas saus gebruiken. Maar een paar plakjes kaas over het vlees leggen op de plancha. Dat smelt ook mooi.
Haha viel allemaal wel mee hoor😜 maar denk ook dat de kaassaus het erg machtig maakt. Ga het zeker de volgende keer op jouw manier maken. Denk dat dat meer als voldoende kaas is. 👌🏻
 
Man man man. Wat een heerlijkheid.
Precies op tijd deze post
Bijna carnaval en dan komt misschien wel van pas 😂
 
Heerlijk gekokkerelt maat, het is dat ik thuis druk was anders.. Ach wie hou ik voor de gek. Ik had de fiets moeten pakken ik zie 't al weer..
 
Philly cheese steak is inderdaad erg machtig net zoals een tartaflette.
Mooi gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan