BasBQ
Beef en Steak

Pekel variatie's

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Beste mede genoten.
Omdat ik de laatste tijd voor het roken wat meer aan pekelen denk wil ik graag wat meer weten over de diverse pekel varianten voor vis en vlees.
Ik heb in de diverse gerechten gezien dat er buiten het zout nogal wat variatie in kan zitten in de samenstelling.
Weet iemand waar ik daar wat documentatie over kan vinden?
Ik hoor het graag.

B.V.D.   

Hans.
 
Das een goeie hans.
Ik denk dat het vooral een kwestie van smaak Is.
Lekker veel pekel recepten lezen en op basis daarvan met je eigen creativiteit en naar eigen smaak een pekel samenstellen.

Succes
 
Dank Rick, ik denk idd dat ik de diverse pekel recepten die ik tegen kom eens ga noteren dan krijg ik op den duur een overzicht maar wat me opvalt is dat veel mensen zeggen dat ze pekelen  maar niet de samenstelling van de pekel delen.
Dus daarom dacht ik wellicht is er wel een boekwerkje of documentatie over te vinden. :-?
 
In mijn boek Het vuur de baas, staat een stukje over pekelen. Zoutpercentages, ingredi?nten etc.
Er is weinig goede heldere info te vinden kwam ik tijdens mijn research achter.

Voor forumleden is er een aanbieding trouwens ;)
 
noskos zei:
In mijn boek Het vuur de baas, staat een stukje over pekelen. Zoutpercentages, ingredi?nten etc.
Er is weinig goede heldere info te vinden kwam ik tijdens mijn research achter.

Voor forumleden is er een aanbieding trouwens ;)


@ Noskos dank voor de tip, mooi cadeau voor vader dag.;)
 
Dank je wel Rick. ;)
 
Let wel op dat je niet amerikaanse eenheden 1 op 1 overneemt. Daar gebruiken ze vaak/altijd kosher zout, dit kun je bv niet vervangen door dezelfde hoeveelheid of gewicht van ons keukenzout.
 
Dank voor de waarschuwing Eddy, heb jij enig idee waar het verschil in zit, zouter/minder zout.
Als ik het nodig heb omdat het in het recept staat zoek ik wel naar een omreken tabel is vast wel te vinden op Google.
 
Dat mag in dit geval. Je geeft antwoord en probeert ons niet naar je eigen site te lokken

Tenzij Serious Eats van jou is. Dan moeten we echt eens praten want Kenji Alt Lopez is ??n van mijn food helden
 
Helaas... heb niet eens een eigen site. Maar je mag altijd met me praten hoor. Ook al ben ik zelf niet zo'n prater.
 
Terug
Bovenaan Onderaan