Beef en Steak

Pastrami van wilde gans

Berbera

Sprokkelaar
Berichten
37
5 wilde ganzenborsten eerst 48 uur droog gepekeld met 2,5 el grof zeezout, 15 jeneverbessen, Marokkaanse oregano, 5 thl bruine suiker en 2 thl kummel fijngemalen in de vijzel.
Daarna afgespoeld, drooggedept en 24 uur laten drogen in de koelkast. Doorhalen door bruin bier en een mengsel van gevijzelde en geroosterde zwarte peper en korianderzaad.
Warm gerookt op 100 graden tot een kerntemperatuur van 60 graden.
In dune plakken gesneden en geserveerd met nashipeer, pittige slablaadjes, limoenklaver blad en bloem, citroenkaviaar (allemaal uit de tuin) en zelfgemaakt mosterdijs.

20240904_171404.jpg


20240907_095948.jpg


20240907_095018.jpg


20240904_173942.jpg


20240907_180609.jpg
 
Wow Chef, wat 'n schitterend Top Bordje zo!
 
Wat een heerlijke plaatjes Berbera!
Kunst op een bordje 👌🏻 Ik ga dit ook zeker eens maken met het wild seizoen voor de deur. Prachtig 👍🏻
 
Prachtig gerechtje. Heb je een recept van het mosterdijs?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Prachtig!

Dat zou in een fatsoenlijk restaurant niet misstaan.
 
Ziet er super uit!

Ik heb het zelf één keer gehad, vers geslacht en toen boven een houtvuurtje gegrild, leuke ervaring!

Je ziet die beesten overal, eigenlijk te veel.
Lekker opeten! 🥳
 
Wauw, wat een culinair hoogstandje! Ziet er fantastisch uit!
 
Ziet er super uit!

Ik heb het zelf één keer gehad, vers geslacht en toen boven een houtvuurtje gegrild, leuke ervaring!

Je ziet die beesten overal, eigenlijk te veel.
Lekker opeten! 🥳
Ik ben ook bezig met een kop tot staart projectje met wilde gans. Alleen niet alles op de bbq dus weet niet of ik alles mag/kan posten.
 
Ziet er super uit!

Ik heb het zelf één keer gehad, vers geslacht en toen boven een houtvuurtje gegrild, leuke ervaring!

Je ziet die beesten overal, eigenlijk te veel.
Lekker opeten! 🥳
Ik heb wat hele ganzen in bestelling staan voor een kop/staart project. Komt ergens volgende week denk ik. Ieg pate van gerookte levers, confit van magen, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan