BasBQ
Beef en Steak

Parijs spek volgens recept van Noskos

 
 

pieterb

Stoker
Berichten
286
1 kilo buikspek kruiden volgens recept van Noskos beef rub ( ketoembar weg gelaten en vervangen door smokey chipotle spicemix )
Kamado classic3 indirect met slowroler 97 graden met een blokje beukenhouten.
Het duurde 8 uur voor de kern temperatuur op 93 graden was maar het is echt de moeite van het wachten waard
Dit is pulled porc/Zeeuws spek x 10 zo lekker heb ik het nog nooit gegeten
Groetjes Pieter

IMG-20220616-WA0002.jpg


IMG-20220616-WA0003.jpg


IMG-20220616-WA0001.jpg


IMG-20220616-WA0005.jpg


IMG-20220616-WA0006.jpg
 
Mooie bark, lekker zacht vlees. Top gedaan. Had graag een plakje of 4, 5 meegedaan.
 
Heerlijk recept,. Schuif maar een stuk door!!
 
Dat ziet er heerlijk uit!

waarom heb je de ketoembar weggelaten? Niet aanwezig of smaak?
 
Ik heb het ook eens gemaakt. Wel lekker, maar het stuk dat ik had was 70% vet als ik een gok mocht doen. Dus volgende keer eens zien of ik een stuk kan vinden waar meer vlees tussen zit :)
 
Mooie bereiding zo ziet er erg lekker uit, voor een goed bereid stuk spek mag je me altijd voor wakker maken (y)
 
Smaak koriander, smaakt voor mij als afwasmiddel
Voor iedereen verschillend

Koriander probeer ik ook te vermijden. Voor mij smaakt dat ook als afwasmiddel. Daar staan wij niet alleen in. Als je eters over de vloer krijgt, kun je beter koriander en consoorten weg laten, want er zit gegarandeerd iemand bij die het niet graag heeft.
Dat heb ik afgelopen zaterdag nog willen merken. Een paar collega's waren komen helpen om een nieuw dak op de keuken te leggen en wilde ze verrassen met een goed stuk vlees en mijn vrouw had er een sla bij gemaakt. Ze heeft een kruidentuintje en dacht er eens koriander in te doen :ROFLMAO:. Ze doet dat normaal 'nooit'. Blijkt er toch ene tussen die het absoluut niet lust :ROFLMAO:
 
Het ziet er ook super uit. De combinatie met as unfurl ga ik ook eens proberen.
 
Smaak koriander, smaakt voor mij als afwasmiddel
Voor iedereen verschillend

Mooi stukkie spek geworden Piet 😍

Maar piet ketoembar en koriander hebben een hele verschillende smaak 😉 E en ik lusten ook allebei geen verse koriander vanwege die zeepsop smaak maar ketoembar gebruiken wij vrij regelmatig.
Ketoembar wordt gemaakt van gedroogde en gemalen zaden van de koriander plant. Deze zaden ontstaan nadat de koriander plant heeft gebloeid. Toch hebben deze gedroogde korrels (en het gemalen korianderzaad) een hele andere smaak dan verse korianderblaadjes. De geur en smaak doet denken aan sinaasappel en anijs.
 
Mooi stukkie spek geworden Piet 😍

Maar piet ketoembar en koriander hebben een hele verschillende smaak 😉 E en ik lusten ook allebei geen verse koriander vanwege die zeepsop smaak maar ketoembar gebruiken wij vrij regelmatig.
Ketoembar wordt gemaakt van gedroogde en gemalen zaden van de koriander plant. Deze zaden ontstaan nadat de koriander plant heeft gebloeid. Toch hebben deze gedroogde korrels (en het gemalen korianderzaad) een hele andere smaak dan verse korianderblaadjes. De geur en smaak doet denken aan sinaasappel en anijs.
Hoi Jet
Goed om te weten maar ik nam geen enkel risico want misschien heeft het potje ketoembar toch stiekem in de dubro gelegen en dat zou zonde zijn van dit heerlijke stukje goud (y)(y)
 
Mooi stuk vlees en een heerlijk broodje zo! Merk wel dat dit forum een goede boost geeft aan je eetlust haha
 
Ziet er heerlijk uit Piet, dat zal gesmaakt hebben.
Soms, heeeeel soms, kom je een potje Daun Ketoembar tegen, dat zijn de gedroogde korianderblaadjes (Daun = blad), maar dat spul is groen.
En wordt in NL zelden onder die naam verkocht
Normaal gesproken is Ketoembar beigeachtig en zoals Jet aangaf gemaakt van korianderzaadjes en een totaal andere smaak dan die zeepsopblaadjes.
 
Mooie plaatjes!😋 Lekker en meteen een goede reminder, want heb nog 1,5 kg in de vriezer. Die ga ik er direct uit halen 😁
 
Dat ziet er super lekker uit.
En ja..goed bereid kost tijd.
 
Oh wat heerlijk, vooral op een broodje tussendoor!
 
Wauw dat ziet er fantastisch lekker uit. Toppie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan