BasBQ
Beef en Steak

Op jacht naar mijn eerste badge, een tokkie!

 

Rox92

Kooltjesharker
Berichten
109
Aangezien ik al een tijdje lid ben van dit forum werd het toch echt eens tijd voor een badge :D. Het makkelijkste is dan natuurlijk een tokkie dus perfect als je niet de hele dag de tijd hebt.

Dus een lekkere kip uit de supermarkt gehaald, ingesmeerd met een laagje mosterd met chicken rub van grill fanatics. En daarna mooi op een blik gezet in een skillet. Uiteraard moet er nog een side dish bij dus hup wat aardappeltjes geschild en gekruid met paprikapoeder , knoflookpoeder en tijm en er omheen gelegd.

Toen een uurtje op de bbq met een paar rookhout snippers (de vrouw des huizes houd niet van teveel rooksmaak) en de maaltijd was klaar. Ik heb dit wel eens eerder gemaakt maar toen was helaas de vel niet krokant. Dus nu de bbq wat hoger gezet en nu een heerlijk knapperig velletje. Ook mijn vrouw vond de rooksmaak perfect. Die was subtiel aanwezig.

Maar nu tijd voor de foto's!

Before:
IMG_20240526_160434.jpg


After:
IMG_20240526_171418.jpg
 
Gefeliciteerd Rox, welkom bij de tokkies!
 
Beetje karig met de foto's maar goed ;) , Gefeliciteerd met je Tokkie
 
Dank allen voor de felicitaties.
Excuus @Ewald ik zal volgende keer meer fotos maken :p .
Volgende badge word een pulled pork. Die is wat interessanter voor foto's. 😃
 
Lekker! Ik heb er toevallig ook 1 gemaakt dit weekend. Erg lekker.

Ps. Je krijgt een badge als je een topic opent voor een Beer can Chicken?
 
Dat is een tokkie van formaat en batch waardig. Veel plezier met het maken van je volgende gerecht. :D
 
Yes, weer een drager van de tokkiebadge bij het genootschap
 
heerlijke plaatjes, gefeliciteerd met je badge! En op naar de volgende uiteraard!
 
Klopt helemaal, maar je moet minimaal een foto hebben waarbij het gerecht op de bbq staat. Hoe meer foto's hoe beter 😃
Ok thanks. Heb m’n resultaat wel gepost in het topic Foto’s zonder verslag. Maar zal er volgende keer een uitgebreider verslag van schrijven. Was voor herhaling vatbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan