BasBQ
Beef en Steak

Oosterse kippendij met paddenstoelen en noodels

 
 
 
 

Zzzjon

Gerijpt
Berichten
4.642
De laatste tijd heb ik helaas weinig tijd om echt iets te posten maar dit was zo simpeldoordeweeksvluglekker dat ik hem jullie niet wil onthouden.

Ik wil er ook mee laten zien dat je gerust doordeweeks de bbq kunt aanmaken en dat tijd of te moeilijk geen excuus meer is.
Dit gerecht kun je zo moeilijk maken als je zelf wil.

Ik ben begonnen met 6 stuks kippendij zonder bot in de Middle East rub te zetten van van beekum.
Dit heeft een uurtje ingepakt in de koelkast gelegen, maar had net zo goed meteen op de bbq gekund.

9C3DBDE9-F91F-4602-B356-AF2446551251.jpeg


Bij de jumbo hebben ze bakjes met een paddenstoelenmix erin in dit geval heb ik deze 2 gebruikt.
Hier zit ook teriyaki saus, peper en knoflook bij.
Dit had ik allemaal los kunnen kopen en de teriyaki saus had ik zelf kunnen maken.
(Snap je waar ik heen wil..)

De paddenstoelen heb ik rustiek gesneden samen met de peper en knoflook.

0C95F464-0077-4E5B-8DE6-09094FEC634D.jpeg


Ondertussen heb ik de kamado aangemaakt op een 200 graden.
Hier heb ik de kippendij gegrild tot een kern van 75/80 graden.

20DA824E-BB15-435D-ABCB-4DD27C4ED335.jpeg


Terwijl ik hiermee bezig was op een grote brander een wok loeiheet gestookt en de paddenstoelen gewokt voor een anderhalve minuut.

799B6B1A-5E6D-4F89-8886-2ED5E754E3FC.jpeg


Hierna de peper en knoflook erbij.
17076D4B-75A6-4303-B870-B630279E040E.jpeg


En na een minuutje de teriyakisaus en sesamzaadjes erbij.

Dit mocht nu ook een minuutje pruttelen.

70A25E24-CB7C-4122-8E3D-F4C63815FA6B.jpeg


@Carlijn ondertussen geïnstrueerd om binnen voor 5 personen noodels te koken en ik heb korte metten gemaakt met de inmiddels gare kip.

BCE631FB-1508-42B5-94E1-028A9CE8C3C0.jpeg


F277DA8D-62A1-4FE8-8C97-B232CCBD7CA5.jpeg

Toen alles samengevoegd op een bordje en wat gegarneerd met fijn gesneden bieslook.


0DA33614-F3E6-4090-AA8F-973B765AB0E6.jpeg


Wij hebben op een hele gewone doordeweekse donderdag heerlijk gegeten.

Heel vaak zie ik hier de prachtigste stukken vlees voorbij komen die meestal low en slow in het weekend gemaakt worden.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook de “simpele” maaltijden doordeweeks een feestje worden en op onze grote vriend, de bbq bereid kunnen worden.

Bovenstaand is maar een voorbeeld en kun je zo uitgebreid maken als je zelf wil.
Ik was gisteren binnen 25 min klaar met koken en heeft omgerekend € 2,50 pp gekost.

ABED3E0D-22B8-46A7-91B2-1A8423385CAC.jpeg
 
Ziet er heel lekker uit @Zzzjon , Sinds dat ik mijn Q heb is het streven om elke week 2 keer te koken hierop.
Al verschillende gerechten gemaakt idd, lekker simpel en snel.
Normaal op de doordeweekse dag iets snels en in het weekend iets wat meer bereiding nodig heeft.

Vanavond ga ik ook een simpel gerecht maken, Biefstukje, ciabatta brood, Romana sla en frietjes:)
 
Heerlijk maaltje, die mocht van mij ook wel in het weekend 😋
 
Ziet er toppie uit. Zo wil kk het iedere werkdag wel hebben.
 
Ziet er lekker uit! En dit is niet zomaar een maaltje, dit is een top doordeweeks maaltje die ik ook prima in het weekend zou eten 😇
 
De laatste tijd heb ik helaas weinig tijd om echt iets te posten maar dit was zo simpeldoordeweeksvluglekker dat ik hem jullie niet wil onthouden.

Ik wil er ook mee laten zien dat je gerust doordeweeks de bbq kunt aanmaken en dat tijd of te moeilijk geen excuus meer
Heel vaak zie ik hier de prachtigste stukken vlees voorbij komen die meestal low en slow in het weekend gemaakt worden.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook de “simpele” maaltijden doordeweeks een feestje worden en op onze grote vriend, de bbq bereid kunnen worden.
Dit noemen we nou, a way of living 😜

Jullie hebben een heerlijke maaltijd gemaakt 🥰 en ook nog zo snel, ik vind het heel knap dat jullie de tijd hebben of tijd vinden om de bbq aan te steken met 3 van die handenbindertjes 😉

Bedankt voor de heerlijke foto's.................................................en kan ik voor volgende week een tafeltje reserveren 📖
 
Een koningsmaal voor een zacht prijsje.
Prachtig Zzzjon, helemaal mijn ding had zo aangeschoven, heerlijk.
En Jet bedoelt natuurlijk een tafeltje voor 2.
 
Heerlijk verslag Zzzjon. Zo heurt het, top maaltijd.
Hier gaat de Q ook gewoon doordeweeks aan. En vaak ie die op temp voordat je klaar bent met groentes schoonmaken en snijden. Sterker nog, veel van het vlees wat we eten wil ik enkel en alleen maar op de BBQ klaar maken. Uit de p#n is het gewoon niet lekker meer 😎
 
lekker! misschien wel leuk als forum thema, quick and easy doordeweekse Q gerechten. ter lering, vermaak en inspiratie :)
 
Ziet er goed uit! Ga ik zeker een keer proberen

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit Zzzjon! Aangezien mijn vriendin geen fan van paddenstoelen is, eet ik ze minder dan ik zou willen. Morgen is ze niet thuis dus ik ga dit maaltje gelijk x2 maken voor in de vriezer :)
 
Denk dat ik hier heel gelukkig van zou worden als ik dit mocht proeven.
 
Dit wil ik ook. Mooi ook de kosten p.p. fijn maaltje voor weinig.
Bedankt voor de inspiratie

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Sluit ik me helemaal bij aan, dat gerechten niet altijd super lang en, of ingewikkeld moeten zijn.
Met wat gehakt uit de supermarkt, kruiden met een lekkere Rub, ballen ervan draaien, op de bbq en aftoppen met zelfgemaakte pindasaus maak je ook iets heel lekkers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan