BasBQ
Beef en Steak

Ook door de vleeskeuring gekomen

Kamado_Paul

Sprokkelaar
Berichten
42
Hallo Ik ben Paul.

Hanteer al 30 jaar de Bbq vleestang ;) In november 2020 het licht gezien en een Kamado Joe Classic mk1 aangeschaft. Een aankoop waar ik (te) veel plezier van heb en een van mijn beste aankopen is geweest. Dit is een van de hobbies (naast het detailen van auto's) waar mijn vrouw ook baat bij heeft :D. Mijn vorige BBQ;s waren vooral gasgestookt en met lavastenen. Zag m'n vader vroeger stunten met spiritus en briketten op een hibachi en vond dat nogal een gedoe, vandaar mijn keuze voor gas destijds (wist ik veel). Toen ik zag hoe makkelijk het eigenlijk is om houtskool aan te steken met wax wokkels en de mogelijkheden van een Kamado was ik om.

Ik denk dat ik net als jullie de meeste dingen al eens heb klaar gemaakt: biercan chicken, roadkill chicken, chicken on rotisserie, diverse picanha bereidingen, pulled pork, geroosterd buikspek in vele bereidingen, sates, spareribs, gyros enz enz.

Naast het BBQ'en maak ik graag verse pizza's, waarbij ik steeds zoek naar het perfectioneren van het deeg. Napolitaanse pizza heeft mijn voorkeur en bereid deze ook op de Joe, maar je moet er wel bij blijven om de temp niet boven de 400C te laten komen. Ik vraag me af of leden van dit genootschap ook een steenoven hebben naast een BBQ?

Ik zie dit genootschap om van elkaar te leren en kennis te delen en zal ook mijn bijdrage leveren.
 
Paul, welkom bij de club.

Voor pizza gebruik ik een Ooni. Die wordt ook gloeiend heet.
 
Welkom Paul
 
Napolitaanse pizza heeft mijn voorkeur en bereid deze ook op de Joe, maar je moet er wel bij blijven om de temp niet boven de 400C te laten komen.


Ik wil binnenkort voor het eerst pizza klaar maken op de Kamado.
Ik dacht dat het gewoon alle schuiven openzetten was, en hopen dat hij in de buurt van 400 komt. Ga je er zo makkelijk over dan? En zou de kamado rap beschadigd raken dan?
 
Hoi Diesel4666. Ik zet mijn Kamado wel op met een platesetter en daarop wat koperen knietjes en zet daar de pizza steen op. ik plaats plattesetter+ pizza steen als de Kamado op 200C is. Door het plaatsen daalt de temperatuur. de top- en bottom vents staan open en ik ga met de top vent spelen todat deze tussen de 350-400 zit, Meestal is dat 3/4 open. Als je de vents zomaar ongecontroleerd open laat staan, dan loopt de temp op naar 600C en dat wil je niet. Mijn ervaring is dat je de kolenmand flink vol moet doen om 400C voor een aantal pizza's te behouden. Dat is de reden dat ik naar een steenoven ga kijken. Het bijvullen met brandstof is geen pretje als de K op 400C is. Je vilt moet je wel sneller vervangen, die van mij aan de basis kant moet al vervangen worden. Dit is mijnsinziens ook debet aan de Joetiserie en het pizza bakken op de K.
 
Welkom
 
Hi Paul!
Detailen van auto’s… nog een overeenkomst :p
 
Welkom op het Genootschap Paul
 
Welkom Paul!
 
Paul, welkom
 
Welkom Paul
 
Welkom Paul, veel plezier en inspiratie hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan