Kamado_Paul
Sprokkelaar
Hallo Ik ben Paul.
Hanteer al 30 jaar de Bbq vleestang
In november 2020 het licht gezien en een Kamado Joe Classic mk1 aangeschaft. Een aankoop waar ik (te) veel plezier van heb en een van mijn beste aankopen is geweest. Dit is een van de hobbies (naast het detailen van auto's) waar mijn vrouw ook baat bij heeft
. Mijn vorige BBQ;s waren vooral gasgestookt en met lavastenen. Zag m'n vader vroeger stunten met spiritus en briketten op een hibachi en vond dat nogal een gedoe, vandaar mijn keuze voor gas destijds (wist ik veel). Toen ik zag hoe makkelijk het eigenlijk is om houtskool aan te steken met wax wokkels en de mogelijkheden van een Kamado was ik om.
Ik denk dat ik net als jullie de meeste dingen al eens heb klaar gemaakt: biercan chicken, roadkill chicken, chicken on rotisserie, diverse picanha bereidingen, pulled pork, geroosterd buikspek in vele bereidingen, sates, spareribs, gyros enz enz.
Naast het BBQ'en maak ik graag verse pizza's, waarbij ik steeds zoek naar het perfectioneren van het deeg. Napolitaanse pizza heeft mijn voorkeur en bereid deze ook op de Joe, maar je moet er wel bij blijven om de temp niet boven de 400C te laten komen. Ik vraag me af of leden van dit genootschap ook een steenoven hebben naast een BBQ?
Ik zie dit genootschap om van elkaar te leren en kennis te delen en zal ook mijn bijdrage leveren.
Hanteer al 30 jaar de Bbq vleestang

Ik denk dat ik net als jullie de meeste dingen al eens heb klaar gemaakt: biercan chicken, roadkill chicken, chicken on rotisserie, diverse picanha bereidingen, pulled pork, geroosterd buikspek in vele bereidingen, sates, spareribs, gyros enz enz.
Naast het BBQ'en maak ik graag verse pizza's, waarbij ik steeds zoek naar het perfectioneren van het deeg. Napolitaanse pizza heeft mijn voorkeur en bereid deze ook op de Joe, maar je moet er wel bij blijven om de temp niet boven de 400C te laten komen. Ik vraag me af of leden van dit genootschap ook een steenoven hebben naast een BBQ?
Ik zie dit genootschap om van elkaar te leren en kennis te delen en zal ook mijn bijdrage leveren.