BasBQ
Beef en Steak

One vs. all: Brisket, Ribben, Sate Kambing

Dat ziet er heerlijk uit.


Ik zie de je de briket met pezo gekruid hebt. Normaal houd ik ongeveer 2 uur per kilo aan. Maar hij is klaar als je er met een prikker doorheenprikt als door boter.
 
Maccie zei:
Dat ziet er heerlijk uit.


Ik zie de je de briket met pezo gekruid hebt. Normaal houd ik ongeveer 2 uur per kilo aan. Maar hij is klaar als je er met een prikker doorheenprikt als door boter.

Dat heb ik qua tijd ook aangehouden!

Uiteindelijk heb ik een beetje mosterdpoeder, uienpoeder, suiker toegevoegd aan de pezo!
 
En hoe vaart het met de Brisket?

Geldt deze ook gelijk voor het stickertje?
 
De brisket gaat goed,  een mooie zwarte korst en 80 deg C.  Vannacht om 4 uur de wekker gezet,  Q temp was teruggelopen naar 95 C en de brisket was terug van 64 naar 61, 3 uurtjes verloren daar maar ik heb de tijd!

poPHFXu3p
 
Nou,  ik heb een stall op 87 graden C?  Hopelijk komt hij er zo doorheen,  wil hem om 6 kunnen serveren.
 
Its done when its done :)
 
Het Resultaat:
-Een super Wagyu Brisket in 18 uur tijd gegaard tot 93 deg. C (Point), en 2 uur in hold. Point was super mals en sappig, flat helaas droog. Volgende keer ga ik niet meer voor een whole packer (alleen point), of gaar ik de point maar tot 87 deg. C.
-Verse ribben heerlijk mals, sappig en vol van smaak (Helaas alleen een goede foto van de voorgegaarde ribben, deze helaas iets droger maar wel vol van smaak)
-Een indonesische traditonele sate, lekker mals en knapperig.
-En natuurlijk een nieuwe beleving voor een groot aantal aanwezigen die niet meer gewend zijn dan de Hollandse speklap en diepvries hamburger.

Foto's
De Point
UP1I0L.jpg

Gepresenteerd met watermeloen salade en groene coleslaw
Jhzzkp.jpg

Het beste stukje uit de point
RWLFip.jpg

Sate Kambing op de Q
br9M5T.jpg

Sate kambing met Lonny's ketjap saus
vIKJzh.jpg

Helaas geen foto van de verse ribben, de voorgegaarde ribben hier op de foto helaas iets droger
ScIip1.jpg

Helaas was de Flat erg droog
plEV2aGRj

Brisket op de Q
KvPbdP.jpg

Gezelligheid (uiteindelijk iets meer dan 40 man op komen dagen
tA3Jj9.jpg

 
Terug
Bovenaan Onderaan