BasBQ
Beef en Steak

No spend November; Broodje braadworst met zuurkool

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Koud en ongezellig weer. Een poging gedaan om een gerecht in het kader van de No spend November in elkaar te zetten.
Gekozen voor:
- Broodje met runderbraadworstjes, zuurkool en plakje bacon.
- Gegrilde tomaat voor wat extra groentjes
- Rösti rondjes
Gerecht gemaakt voor 4 personen.

Kosten overzicht:
De kosten voor de "in house" potjes en flesjes zijn geschat
1605989587716.png


Ingrediënten
Zuurkool kort gespoeld, uit laten lekken en gekruid met peper, mosterdzaad en kümmel. Zuurkool 3 min. gestoofd.
2 Tomaten doorgesneden en van kruiding voorzien.
Mix gemaakt van de mayo en de mosterd.

IMG_4260.JPG


Op de Q.
Ivm temp en wind de Q voorbereid op 240 C. dome temp. Deksel moet ivm draaien en keren nog diverse malen open
Broodjes afgebakken. Grillrekje en kleine skillet mee op laten warmen.

IMG_4262.JPG


Na de broodjes kan de rest op de Q.
Af en toe wat passen en meten en verschuiven. Twee warmhoud schaaltjes voor eea naar de keuken te transporteren.
Zuurkool verder laten stoven.

IMG_4263.JPG
IMG_3915.jpg


Afwerking
In de keuken de broodjes opgebouwd.
- Broodjes doorgesneden, en voorzien van een plakje ontbijtspek, schep zuurkool, braadworstjes en afgewerkt met de mayo/mosterd topping en gebakken uitjes.
Restjes zuurkool en de overige zaken zijn mee op de bordjes gegaan.,

IMG_3917.jpg


IMG_3916.jpg


IMG_3918.jpg


De trouwe lezer mist een flesje met drinkbaar gemaakt water. Dat paste helaas niet meer in het budget. :cry:

Leuke opdracht. Zet je aan het denken, met respect voor mensen die het minder breed hebben. :unsure:
Op internet zijn veel leuke budget recepten te vinden. Tevens zijn onze twee studerende kids een bron van inspiratie in deze.

Bedankt voor het lezen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor 38ct had je bij de Jan Linders toch een warsteiner of gulpener in de aanbieding kunnen kopen...
 
Creatief bezig geweest! En je hebt een mooie maaltijd te voorschijn getoverd. En dat alles binnen het budget👍🏼
 
Hele mooie bijdrage. Ziet er heerlijk uit.
 
De broodjes zien er al lekker uit en dan ligt er nog meer op’t bordje 👍🏻
 
Och mijn lieve help, ik heb nog niet ontbeten. Wat ziet dit er lekker uit zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Oh man, voor dat geld zo'n mooi broodje. Die ga ik van de week ook eens maken
 
Dit ziet er heerlijk uit en dat voor die paar centen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Zo ontzettend lekker dit. Water loopt me in de mond. Dit ga ik ook weer eens maken. Dat moet smullen geweest zijn
 
Weet je, dit doet me zooo denken aan carnaval.
Met je laatste verdwaalde 2-euro, die in je broekzak rondzwerft nog ergens een broodje braadworst scoren voordat je naar huis gaat.
Handjes helemaal onder het vet, bende op je kleren 🤣
Heerlijk broodje zo.
 
Weet je, dit doet me zooo denken aan carnaval.
Met je laatste verdwaalde 2-euro, die in je broekzak rondzwerft nog ergens een broodje braadworst scoren voordat je naar huis gaat.
Handjes helemaal onder het vet, bende op je kleren 🤣
Heerlijk broodje zo.

Dat kan ik me dan juist weer niet herinneren... heerlijk broodje zo. Mooi tomaatje ernaast. Fijn gedaan. Ik zou dat biertje wel erg missen hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan