BasBQ
Beef en Steak

Nitrosaminen

Gebruik gewoon colorozo, heb laatst 25 kg gekocht bij de Macro en voor standaard worst bacon te gebruiken. Wil je wat hebben laat het even weten, kan het met dit weer ook niet gebruiken als strooizout :)

Kwam bij De Edeka in Gronau het stuk buikspek tegen voor ? 5,- per kg, kun dit dus niet laten liggen. Maandag klaar om te roken :)
 
Boel0037 zei:
Wel had ik laatst een discussie met een Slowaakse collega. Hij maakt al jaren ham volgens oud Slowaaks recept. Hij gebruikt nooit nitriet zout. Ook niet in bacon en worst. Is ongezond was zijn korte antwoord. In zijn familie is er nog nooit iemand ziek van geworden.  Als ze ziek zijn komt het van de slipovic (lokaal drankje) :)

Ik neem het risico niet dus gewoon nitriet zout bij bacon. wel doe ik in worst steeds vaker gewoon zout zeker is als ik ze direct grill.

Mijn broer heeft sinds een jaar een zomerhuisje in Slowakije, en zit hem ook al te polsen aangezien zijn buurman jager en een echte buitenman is.
Van Slibo kun je idd ziek worden, maar is best wel lekker, krijg elke keer een flesje als hij daar is geweest.
 
BertM zei:
Kwam bij De Edeka in Gronau het stuk buikspek tegen voor ? 5,- per kg, kun dit dus niet laten liggen. Maandag klaar om te roken :)

Mijn slager reken ?4,50 per kg voor buikspek  :D en ?5,50 per kg voor nekken.
Zaterdag komt er dus 2 keer 2kg nek, 1.5 kg buikspek en 3 strengen spareribs  :D :D
 
Zelf-moderatie..:)
Bericht aangepast omdat het geen bijdrage levert aan de discussie over Nitrosaminen,
 
Terug
Bovenaan Onderaan