BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe rotisserie testkip

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Verjaardag achter de rug, mooie rotisserie gekregen. Natuurlijk gaat die meteen voor de test!
Dus, kippetje gehaald, nachtje in de natte pekel in de koelkast. Vanmiddag in de kruiden en boven t vuur.
Ik had aan één kant een halve deflector en aan de andere kant gewoon directe hitte. Ik had dit ergens gezien en t leek me een mooie manier om de kip niet de hele omwenteling aan de directe hitte bloot te stellen. Anyway, zo’n 180 graden op spit-hoogte, en na ongeveer een uur en een kwartier was de kip klaar.

Rode bieten salade met geitenkaas en walnoot, aardappelkroketjes en voor de kids appelmoes er naast.

Heerlijk gegeten!


Wat heb ik geleerd?
Dit kan prima op een doordeweekse avond

Iets beter opletten, de kerntemperatuur inde borst zat tegen de 80 graden en werd net niet té droog.

De standaard kruidenmix van verstegen (ofzo) in combinatie met de pekel werd iets te veel zout voor mijn smaak. Binnenkort maar eens een eigen rub maken.

Pics, or it didn’t happen!

5ae215a43a44a76e641cf1011748c77d.jpg

14ba79cea63666d9fdb6c84fb80f92ff.jpg

ed03d0ae6644052e944d918feb9c8fab.jpg

1682c5b8690b0d327ff34fb87c39d2cc.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker hoor, mooi kleurtje heeft ze gekregen.
 
Met het pekelen breng je inderdaad al genoeg zout in het vlees. Ik zou inderdaad zelf volgende keer een zoutloze rub maken. Verder ziet het er erg smakelijk uit! Mooi cadeau, daar ga je een hoop plezier aan beleven.
 
Met het pekelen breng je inderdaad al genoeg zout in het vlees. Ik zou inderdaad zelf volgende keer een zoutloze rub maken. Verder ziet het er erg smakelijk uit! Mooi cadeau, daar ga je een hoop plezier aan beleven.

Ja, ik dacht het mezelf even makkelijk te maken.. weer wat geleerd :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Altijd lekker kip van het spit 😋
 
Lekker kippetje zo. Pekelen in bier is ook erg lekker. 1el zout op een fles bier zou voldoende moeten zijn. Kun je injecteren. Dat 3u in laten trekken en daarna de kip licht bestrooien met de rub. Maar zoutgehalte is natuurlijk voor iedereen qua smaak verschillend. Ik probeer persoonlijk nooit boven de 2,5% zout te gaan.
 
Mooi kippetje, en gefeliciteerd met uwen verjaardag en het bijbehorende spit. Daar ga je nog veel lol aan beleven.
 
Lekkere chickie. Mooi kleurtje.
Gebruik je geen lekbak?
 
Een dikke proficiat met je ene dag van 't jaar, en hij heeft al flink opgebracht!
 
Alsnog gefeliciteerd, dat is een mooi kippetje geworden (y)
 
Gefeliciteerd met je verjaardig en mooie run met je nieuwste speeltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan