de afgelopen weken erg druk gehad met verjaardagen, familiedingen, sporten etc. dit weekend gelukkig weer eens tijd gehad om verder te gaan.
gisteren de laatste tegels op maat geslepen en gelegd, de bouten van de tuin deur afgeslepen en bolkopmoeren erop gezet
vandaag heel de middag geklust.
de ruwbouw van de afzuigkap afgemaakt en de pijp geplaatst
Heel de middag vond mijn zoon het leuk om door te pijp naar boven te roepen om iets aan te geven of ons iets te laten aanpakken wat natuurlijk geen enkele keer lukte...
nu gaat dat niet meer en er zit trek in de pijp
terwijl ik bezig was met het lood vast te timmeren, keken mijn klusmaat en mijn zoon toe.
ik zag met het bekijken van de foto's dat ik onder de afvoerbuis het lood nog iets verder de hoek in moet slaan
als er nu nog iets zou lekken, kit ik het lood vast aan het beton met polymax oid
fototje met z'n drieen op het dak
resultaat vanaf de uitbouw gezien
komende week nog de afzuigkap proberen functioneel te krijgen... komend weekend komen er een stel collega's van de gladheiddienst eten om het vorige seizoen af te sluiten en het nieuwe seizoen te openen, dan moet het natuurlijk wel werken...
Dit weekend ook een testje gedaan met een RGB LED-strip, ik wil op 4 liggers een ledstrip plakken die tegen het dak schijnen als sfeer verlichting, terwijl ik aan het klooien was kreeg ik vrij snel een duimpje omhoog van de directrice, dus nu eens uitzoeken hoe ik 4 groepen mooi kan schakelen als groep en afzonderlijk. als we dan weer eens meedoen met een EK of WK kan ik de overkapping mooi in oranje of rood-wit-blauw uitlichten
mocht er toevallig een lezer zijn die hier veel kennis van heeft dan zou ik graag een paar berichten uitwisselen over hoe je dit slim kan doen qua schakeling/hardware.
langzaam aan is het project bijna afgerond, en dan het bbqmeubel nog en de vrouw wilde ook wel een paar tuinmeubels/loungeset want ze vindt het toch wel erg mooi geworden...toen ik alles aan het uittekenen was zei ze, het wordt toch niet zo'n in elkaar gefreubeld ding...gelukkig heb ik haar weten te overtuigen van mijn bouwkunsten
we blijven gewoon bezig heel deze zomer