gerardnl zei:
wat je doet doe je goed dat moet ik ja nageven
goed bezig gaat een heel mooi plekje worden zo
met allemaal top spul blijf je volgen .
ik wilde eerst voor ongeveer 750 euro snel iets in elkaar flansen wat voor mij werkt met grofweg gelijke afmetingen zoals nu, balkjes en golfplaten enzo, de directrice vond dat niet mooi om tegen aan te kijken
dus moest het mooi worden en lang kunnen blijven staan...
als ik was begonnen met een budget van 3k had ik natuurlijk nooit goedkeuring gekregen, nu gaan we daar wel iets overheen
het hout en de dakdekking kosten meer dat, los van alle andere materialen die nodig zijn. de raming is om iets meer dan 4k totaal uit te geven incl electra verlichting etc
zit al weer heel de avond achter autocad om de afzuigkap uit te tekenen, bacotje erbij en lekker muziekje op de headset...
heb het idee opgevat om de kap in 3 zones te kunnen indelen qua afzuiging die ik per zone kan afsluiten bovenin de afzuigkap vlak voor de pijp, weet alleen niet of dat ook zo werkt in de praktijk en hoe ik dat het beste kan construeren...
doel is om de afzuiging te kunnen concentreren op de Q's die branden, meestal is dat of de uds of het ei, met tuinfeestjes draaien beide met de wga erbij voor het snelle werk, maar misschien maak ik het te ingewikkeld en kan ik zonder scheiding ook prima resultaat behalen qua rookafvoer. als ik er van te voren over nadenk, weet ik iig wel zeker dat ik het later nog kan inbouwen
ik hoop vooral dat ik voldoende trek krijg in de pijp, met de spullen die ik nu gekocht heb, komt de stormkap grofweg op 3,8m boven het maaiveld uit(1,25m boven het dak). misschien nog een buis van 1m omruilen voor een van 50 cm, dan weet ik zeker dat ik op het dak geen ondersteuning van de pijp hoef te maken, zou dus 3,30 m boven maaiveld zijn, is denk ik ook genoeg. morgen ff bellen met leverancier hoe sterk de koppeling tussen 2 pijpen is en of deze extra ondersteund zou moeten worden met een beugel(wil ik niet omdat het minder mooi is)
als de overkapping af is, wil ik een tafel gaan bouwen voor het medium ei en WGA waar de uds naast past. als het grote ei ooit ooit ooit gekocht is, moet de tafel uitgebreid kunnen worden zodat deze hierin mooi past
maar waarschijnlijk eerst de goedkopere oplossing met steigerplanken ipv douglas. al heb ik al wel fraaie ideeen hoe het eindplaatje moet worden, dan moet ik wel weer budget los kunnen praten
ach je moet ook iets te dromen over houden toch