Weer een kleine update en vermoedelijk voor de mijne de op één na laatste.
Gedaan:
- Afvoer pijpje gemaakt met haakje voor een emmertje.
- binnenkant gestraald en ingebrand met crisco.
- logo op de kopse kant van de stookkamer geplaatst met afstandsbusjes.
- paar kleine dingen afgelast.
- probe doorvoer bussen met afdichtdoppen geplaatst in de kopse plaat aan de kant van. De gaarkamer.
- traanplaat op maat geslepen voor het plateau tussen de poten. Om de mogelijkheid te behouden hier in de toekomst nog een keer eiken planken tussen te maken wordt deze vast gezet met een aantal afgeronde bouten.
- complete smoker nogmaals in de olie gezet. De strepen op de klep moeten uiteindelijk wegtrekken wanneer de rest donkerder wordt. De strepen zijn donkerder geworden doordat de binnenkant warmgestookt is om iets te krimpen zodat de klep mooier sluit.
Ik moet alleen nog hout voor mijn werkblad en het vastzetten van de traanplaat, dan kan hij richting de achtertuin
Andere 3 schieten ook al aardig op.
- Nr2 wordt momenteel gespoten en is verder klaar.
- Nr3 staat sinds gisteren op de zelfgemaakte wielen en moet alleen nog het plateau tussen de poten en de uitlaatklep.
- Nr4 staat sinds vorige week op de wielen en is voorzien van het frame voor het plateau. Deze moet alleen nog de traanplaat, werkblad constructie incl hout, uitlaatklep, thermometer, logo, draadbussen en binnenkant stralen.
Al met al een leuk eind op weg. Einde is in zicht.
Voor diegene die nog opzoek is naar een unieke smoker. Nr4 wordt een nagenoeg exacte kopie van die van mij op de bok en zwenkwielen. Zodra de mijne af is wordt nr4 dan ook met foto's van nr1 te koop gezet in het tekoop topic. Mocht je interesse hebben, neem vrijblijvend contact met me op, kom een keer kijken en gun jezelf deze mooie smoker van ongekende kwaliteit! Prijs is inmiddels vastgesteld op: €2250,- compleet gebruiksklaar incl. 2 thermometers in de klep en eiken houten werkblad. Spuiten tegen meerprijs mogelijk, ik raad het echter af, als je de smoker een keer tevens in de gaarkamer stookt kan je m met de olie ook egaal zwart krijgen, dit moet je wel bijhouden door af en toe wat olie te smeren maar is sterker dan lak.
Bij goed onderhoud een smoker die doorgegeven kan worden aan de volgende generatie!
Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk