BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Kamado Joe, zijn dit dingen waar ik me zorgen om moet maken?

 
 

Kyrti

Stoker
Berichten
478
Hi! Dus de Kamado Joe is eindelijk geleverd! Superrrrr blij mee natuurlijk, maar ik zag wel enkele dingetjes doe me opvielen:

IMG_20211013_161121.jpg

Een aantal van de platen van de firebox hebben chips eruit... Zal de werking niet benadelen maar wel zonde om mee te starten

IMG_20211013_161057.jpg

Deze vind ik iets zorgwekkender. Een chip uit de rand van de base bij de afsluiting.

IMG_20211013_160527.jpg

De lucht opening is scheef (en de glazuur gechipped) waardoor de ash tray er niet makkelijk uit kan (moet t omhoog bewegen om het over t randje heen te krijgen.)

IMG_20211013_160519.jpg

De kit is hier niet sluitend.


Zijn allemaal hele kleine dingetjes, dus geen grote ramp, maar vroeg me af of deze dingen het waard zijn om gelijk contact over op te nemen?
 
Ohja, nog 1 ding waar ik zeer zeker niet over zal klagen maar wat me wel (zeer positief) verbaasde; ik kreeg m met de aluminium zij tafels (ipv de HDPE tafels) ! Voor zover ik weet krijg je die alleen bij de 3 modellen, dus misschien fout ingepakt in de fabriek?
 
Hoi, wat heeft KJ als reactie? Ik neem aan dat je die eerst hebt geinformeerd?
 
Nog niet, dat was de vraag haha. Zouden jullie voor deze dingen contact opnemen
 
Ik persoonlijk zou ze een mail sturen met je klachten en hun reactie afwachten.
 
contact opnemen, voor een kamado van deze klasse moet dit niet kunnen. Dan gaat het met name om de luchtopening die scheef is, die paar chipjes aan de binnenkant zijn normaal. Het is niet goed op de foto's te zien, maar zit het gat nu scheef of kan het zijn dat je binnenring scheef zit om een of andere reden?
In principe moet je bij de verkoper zijn en niet bij KJ, maar KJ lost zoiets vaak wel rap op.
 
Ik zou me er niet druk over maken. Een paar keer gebruiken en je hebt het ook.
 
Net met een aardige meneer van de customer service gesproken. Heerlijk bedrijf zeg dit, super snelle reactie en super eager om te helpen.

De scheve luchtinlaat was iets dat hij nog nooit eerder had gezien. Doordat deze scheef is moest ik de vuurring helemaal naar achter plaatsen omdat anders het aspannetje er met geen mogelijkheid uit te krijgen is. Vandaar dat ik een nieuwe base aangeboden krijg. Als ik nog niet de first burn had gedaan hadden ze de complete kamado voor me omgeruild, nu moet ik zelf ff knutselen zodra deze binnen is.
Top!


Wat dan straks te doen met de base die ik over hou šŸ¤”

EDIT:
Dit vind ik alvast een erg goed idee haha
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er ook uit dat het hele gat van de luchtinlaat gewoon veel te hoog zit, bij mij zit volgens mij de onderkant van het gat gelijk met de vloer van de base, die lade trek je er dus zo uit. Terecht dat je een nieuwe krijgt dus.
 
Vind het in eerste instantie vreemd dat ze deze hebben afgeleverd, maar wss ergens in de kist gestoken en niemand naar gekeken. Mijn dealer komt hem afleveren en in mekaar zetten, alsook opstarten. Hij had deze wss gewoon terug mee genomen.

Maar de garantie is top bij KJ. Mag ook wel voor zo een merk.
 
Vind het in eerste instantie vreemd dat ze deze hebben afgeleverd, maar wss ergens in de kist gestoken en niemand naar gekeken. Mijn dealer komt hem afleveren en in mekaar zetten, alsook opstarten. Hij had deze wss gewoon terug mee genomen.

Maar de garantie is top bij KJ. Mag ook wel voor zo een merk.
Achja, ik ben wel blij dat ik (per ongeluk?) de metalen sidetables heb gekregen :D. Slordigheidjes bij het inpakken denk ik...

Ik had er voor gekozen om hem zelf uit te pakken en in elkaar te zetten. Is net kerst dan haha, ik zou balen als iemand anders dat voor me gedaan had!
 
Achja, ik ben wel blij dat ik (per ongeluk?) de metalen sidetables heb gekregen :D. Slordigheidjes bij het inpakken denk ik...

Ik had er voor gekozen om hem zelf uit te pakken en in elkaar te zetten. Is net kerst dan haha, ik zou balen als iemand anders dat voor me gedaan had!

Die tafeltjes is idd leuk, maar kan niet zeggen dat ik ze mis bij mijne. Maar ik heb dan ook maar een KJC1.

Het was mijn eerste Kamado en heb hem bij een echte KJ verdeler gekocht en gratis levering en montage zat erin. Zo ben ik ook zeker als er iets scheelt, dat het direct werd opgelost. Zou het zo opnieuw doen.

In de toekomst komt er nog eentje bij, maar twijfel nog steeds tussen de KJC2 en de junior. Eigenlijk is een junior voldoende, maar na de KJC1 toch gemerkt dat ik liever de KJC2 had gehad :ROFLMAO: Ofwel de KJC1 verkopen en KJC2 kopen en een junior erbij. Maar dan verlies ik te veel erop.
 
Goede afhandeling is altijd fijn. Wel slordig om een beschadigde kamado af te leveren. Maar dat kom je volgens mij inmiddels bij alle merken tegen ALS de dealer niet eerst even checkt :unsure:
 
Goede service bij KJ :)

Achja, ik ben wel blij dat ik (per ongeluk?) de metalen sidetables heb gekregen :D. Slordigheidjes bij het inpakken denk ik...

Ik had er voor gekozen om hem zelf uit te pakken en in elkaar te zetten. Is net kerst dan haha, ik zou balen als iemand anders dat voor me gedaan had!
En wat betreft die tafeltjes (zijn van metaal en niet van aluminium, dus roesten van binnenuit helaas), die zaten er bij mijn KJ2 ook bij.
Mijn broer heeft hem net voor mij ook gehaald en ook daar zaten de metalen tafeltjes bij.
Zoals gezegd....als je ze laat hangen in de regen dan zul je zien dat er van binnenuit roestwater komt helaas :(

Ik heb ook gezocht of er een wijziging is geweest mbt tot de kunststof tafeltjes. Maar ik heb daar niets over kunnen vinden.
 
@Kyrti de base nemen ze als het goed is gewoon weer mee. Bij mij waren er zelfs 2 verschillende mensen, eentje die hem kwam ophalen en paar uur later iemand die de nieuwe kwam brengen.
 
Ik ben benieuwd hoe snel dit daadwerkelijk opgelost is.
Bij mijn big Joe is iets mis in het slotje, niets bijzonders verder.
werd heel snel door ze opgepakt, en er zou een nieuwe latch (hun woorden) deze kant in komen.
inmiddels ben ik ruim een maand verder en is er nog niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan