BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe favoriete Ribs; Rum Ribbels

 
 

Salademan

Kooltjesharker
Berichten
213
Vakantie op de camping dus tijd zat om lekker te klooien met de Q. Na wat gegrill werd het tijd voor low&slow, de eerste keer op de ‘vakantieweber’. Omdat ik een kleine ontdekkingsreis verwachtte (anders dan op het ei thuis) ben ik voor ribs gegaan.

Naast de ‘standaard’ ribben nu ook de rum ribs uit Smokey’s Goodness gemaakt. Dat bleek geen verkeerde keuze; ik heb een nieuwe favorietsuiker. Want rietsuiker zit er volop in dus zoet als stroop en spicy zoals je mag verwachten van Jord.

Geen foto’s gemaakt van het heksen (de rub maken) en ook niet een avond van tevoren in de rub kunnen doen want camping, toch wat meer beperkt in koelruimte. Bereiding volgens 3-2-1. Anyway, pics or it didn’t happen:

dbfe773003c2fc61a3ab4a1b0b8df516.jpg


234ac1cb5cb34d3dde9526ea90e5c758.jpg


2a499892378b607aac5cd8725904c47f.jpg


76aa766abd8d43f95dedba331d9fc1ec.jpg


Ze vielen bij het uitpakken al van het bot:
02be446f4a7037faa54e2ab2d0d0101a.jpg


Beetje vitamine erbij:
c848231d4b3eddc58bd9c90fc565b344.jpg


Rumsaus in wording:
4fe0e77960332b8d7e73ed468d4882d4.jpg


Niet de mooiste foto maar erg smakelijk. Mierzoet maar toch in verhouding met de chipotle, tabasco en andere pittigheden. Was ook de eerste keer dat ik alcohol in een gerecht gebruikt hebt en dan voegt toch ook wel mooie smaken toe:
12cf4745f9f361bee2c6f49c141a390a.jpg


Bedankt weer en zeker het maken waard!
 
Lekkere ribbels.
Ik had vroeger een kookboek "koken met een neut" van good old Joop Braakhekke.
Dat was gaaf, gerecht klaar en fles leeg. 😉
 
Ribs zien er zeer smakelijk uit. Top

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Je had niet veel ruimte meer over op je rek😉 jullie zullen genoten hebben
 
Je had niet veel ruimte meer over op je rek jullie zullen genoten hebben

Klopt. Heel even baalde ik dat ik mijn pannendekselrekje van de Ikea niet mee had genomen maar gelukkig ging het erop. En op .
 
Lekker man, top vakantie, nu al!
 
Mooie ribbetjes hoor, dat rek zat flink vol :D
Een mooi vakantie maaltje zo, had graag mee gegeten.
 
Lekkere ribbels.
Ik had vroeger een kookboek "koken met een neut" van good old Joop Braakhekke.
Dat was gaaf, gerecht klaar en fles leeg. 😉
Dat zijn de betere kookboeken😃
 
Je hebt nog een beste grote bbq voor de camping. Ik moest het met de helft doen ongeveer. Dit ziet er prima uit hoor.
 
. Ik heb in eerste instantie een mini ei gekocht maar dat is te klein gebleken en toch al wel 30kg. Het effectieve indirecte oppervlakte is net iets groter als een aardappel dus dat werkt niet voor bv shortribs. De randen werden dan echt droog. Een groter ei was ook geen optie ivm laadvermogen.

Deze Weber is wel een joekel voor op de camping inderdaad, zelfs nog ietsjes groter dan m’n ei thuis . Maar vooral is ie groot genoeg voor de mooiere stukken vlees. En nu heb ik tijd genoeg dus dit moest het worden. 57 cm doorsnee en 24kg inclusief gietijzeren rooster enzo dus wat dat betreft een hele vooruitgang.

As we speak liggen er weer 3 strengen ribbels en een 1.8kg (voor het vet afsnijden) Schotse shortrib op….
 
Terug
Bovenaan Onderaan