Beef en Steak

Nieuwe aanwinst

Geert010

Tondelzoeker
Goedemiddag allemaal,

Eerst maar eens beginnen met een kleine voorstel ronde. Vader van twee jongens en woon met mijn gezinnetje in Rotterdam. Ik ben nog redelijk nieuw en onbekend met alles wat bbq gerelateerd is behalve de gebruikelijke satétjes, worstjes en hamburgers op de gas barbeque of een klein kogeltje op de camping. Maar daar gaat nu echt verandering in komen.

Gisteren mij vaderdag cadeau in ontvangst mogen nemen:

Kamado.jpeg

Een hele mooie Grill Guru original Lardge Kamado.

De gas barbeque blijft ook en ik denk dat ik daar een gietijzeren grill plaat voor koop zodat die dienst kan doen voor de uitjes, worstjes en andere snelle hapjes. We zullen zien. Er is duidelijk nog een hoop te leren voor mij, maar dat is precies waar ik naar uitkijk. En naar lekkere stukken vlees natuurlijk.

Ik ben niet helemaal een groentje, ik ga al jaren met enige regelmaat een dagje kamado-grillen bij Leon van Crole Natuurrund in Sint-Oedenrode.

De reden dat ik me hier heb aangemeld is natuurlijk om te leren over het gebruik en de mogelijkheden van de Kamado en om lekkere recepten te uit te proberen en om goede adresjes voor lekker en goed vlees te ontdekken.

Welkom Geert! Veel plezier hier ! Aan het materiaal zal het niet liggen.

Wat een topcadeau heb jij gekregen! En goeie keuze om de gasser erbij te houden. Als je iets low&slow bereidt is het superfijn om er een hete grill naast te hebben. Veel inspiratie gewenst!

Hi Geert, welkom bij het genootschap!
Mooi cadeau voor je vaderdag. Je jongens hebben flink gespaard. 😃

Hoi Geert,
wekom bij het Genootschap, Rotterdammert :giggle:

Welkom! Mooi spul!! Ik wens je een fijne ontdekkingsreis 😁

Dat zijn de betere vaderdag kado's. Geniet ervan en welkom op het forum!

Welkom Geert!

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst!
Prachtkado 👌🏻

Bij vragen weet je ons te vinden 😄

Bedankt voor de leuke welkomstberichten. En als iemand nog een suggestie heeft wat ik als eerst kan maken hoor ik dat graag. Ik begrijp dat het de eerste paar keer niet de bedoeling is om heel heet te gaan en rustig in te branden. Dus de steaks blijven nog even liggen en ga nu iets zoeken dat ik op een lage temperatuur kan maken.

Moinkballs
Gevulde paprika's
Procureur ( pulled pork )
Procureurlapjes ( grillen ) voor gyros
Langzaam gegaard buikspek
Dan zou je de laatste stap nog kunnen doen op je gasser bijv.
Zalm gerookt op 80*c

Succes laat het je smaken 😜

Terug
Bovenaan Onderaan