BasBQ
Beef en Steak

Nieuw met (en zonder) kamado

Eerste keer opstoken is gelukt!
Simpel begonnen, met moinkballs volgens het recept van Noskos, op 120 graden. Had ze nog nooit op, maar man, wat zijn die dingen lekker! Ook de kids hebben gesmuld, die gaan vaker gemaakt worden!

CA16F55C-4F63-4F8F-8275-E80812FE449C.jpeg

3A7A80C7-C93A-4990-866D-72D8480805AA.jpeg
 
Doe je goed. Als de familie er volledig achter staat mag je de hobby uitbreiden 😀en hoe leuk is het als een ieder geniet van je bbq kunsten. Mooi materiaal heb je trouwens. 👍🏼
 
Zien er goed gelukt uit. En inderdaad... als je iedereen thuis tevreden houdt dan komen de overige uitbreidingen vanzelf 😎
 
Dank je, ben er ook wel blij mee!
Wat ik nog wel lastig vind is om goed te timen, zodat ook rond etenstijd het eten klaar is. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat het etenstijd is als het eten klaar is, maar dat is met kleine kinderen toch wat lastig... 😅
Maar goed, kwestie van ervaring denk ik, en met moinkballs is het helemaal niet zo’n punt, die gaan er altijd wel in. 😋
 
Ja dat timen daar heb ik het ook wel eens moeilijk mee. Nu met covid moet het weinige bezoek ook optijd weg. Dus als het klaar was mijn motto.
Echter mijn dochter woont op bijna 2 uur rijden. Moet dus wel goed timen.
 
Dank je, ben er ook wel blij mee!
Wat ik nog wel lastig vind is om goed te timen, zodat ook rond etenstijd het eten klaar is. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat het etenstijd is als het eten klaar is, maar dat is met kleine kinderen toch wat lastig... 😅
Maar goed, kwestie van ervaring denk ik, en met moinkballs is het helemaal niet zo’n punt, die gaan er altijd wel in. 😋
De timing bij moinkballs valt nog mee, probeer maar eens een pulled pork;)
Vooral veel proberen en door ervaring leer je dan wel hoe lang je ongeveer bezig bent met een bepaalde bereiding.
 
Ik kan me de teleurstelling goed voorstellen als je hem uitpakt en je komt dit allemaal tegen.
Fijn dat het opgelost is en de nieuwe wel goed is.
Mooie veranda heb je trouwens.
 
Eind goed al goed! Wat een mooie Bastard die '21!
Ben jaloers op die mooie gebogen schoren van je overkapping! Nooit eerder gezien!

Dat timen wordt je steeds beter in!
 
Eind goed al goed! Wat een mooie Bastard die '21!
Ben jaloers op die mooie gebogen schoren van je overkapping! Nooit eerder gezien!

Dat timen wordt je steeds beter in!
Zoek maar eens op gebogen korbeel dan vind je er genoeg. (er worden bij houtendak constructies vele namen gebruikt die ik ook niet allemaal ken) Korbeel toevallig wel omdat ik ze ook heb gemaakt.
 
Dank je, ben er ook wel blij mee!
Wat ik nog wel lastig vind is om goed te timen, zodat ook rond etenstijd het eten klaar is. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat het etenstijd is als het eten klaar is, maar dat is met kleine kinderen toch wat lastig...
Maar goed, kwestie van ervaring denk ik, en met moinkballs is het helemaal niet zo’n punt, die gaan er altijd wel in.
Timing heb ik ook moeite mee maar zorg dat er altijd een tapas plankje op tafel staat.
Tapas en borreltje houd de viste wel rustig en als dan het eten klaar is worden ze nog vrolijker.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Zoek maar eens op gebogen korbeel dan vind je er genoeg. (er worden bij houtendak constructies vele namen gebruikt die ik ook niet allemaal ken) Korbeel toevallig wel omdat ik ze ook heb gemaakt.
Bedankt voor de tip!
 
@Klaassie is de ashtray na enkele keren gebruik vanzelf gezakt? Ik heb net mijn Bastard Medium binnen en daar zit de ashtray na plaatsing nog hoger dan die van jou. Heb inmiddels al mailtje gestuurd naar 200 Fahrenheit.

Ik ga maar niet lopen wrikken om het nog lager te krijgen.

As mandje Bastard.jpeg
 
Beter laat dan niet Klaassie, maar welkom hier en laat je pret niet verpesten door de eerste slechte levering, met zoiets zal de leverancier ook niet blij zijn denk ik, en uiteindelijk tóch een mooi "ei".
 
Welkom. Mooie Q en ook al een mooi onderkomen.
Jammer van de valse start maar nu genieten!
 
@Klaassie is de ashtray na enkele keren gebruik vanzelf gezakt? Ik heb net mijn Bastard Medium binnen en daar zit de ashtray na plaatsing nog hoger dan die van jou. Heb inmiddels al mailtje gestuurd naar 200 Fahrenheit.

Ik ga maar niet lopen wrikken om het nog lager te krijgen.
Nee, niet verder gezakt, maar geeft ook geen problemen voor zover ik kan beoordelen.
Wat ik wel lastig vind is dat er nog as langs de tray gaat doordat hij niet overal goed aansluit. Dus alsnog af en toe as van de bodem scheppen.
 
Nee, niet verder gezakt, maar geeft ook geen problemen voor zover ik kan beoordelen.
Wat ik wel lastig vind is dat er nog as langs de tray gaat doordat hij niet overal goed aansluit. Dus alsnog af en toe as van de bodem scheppen.
Ik heb er idd ook geen last van gehad. Wel even gemeld bij Bastard. As op bodem heb ik op zich niet zoveel last van. Beetje. Valt mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan