BasBQ
Beef en Steak

Nieuw met (en zonder) kamado

Klaassie

Sprokkelaar
Berichten
28
Hallo, ik lees al even mee op dit leerzame forum. Tijd voor mijn eerste berichtje!
Ik heb nog geen ervaring met bbq. We hebben een skottelbraai, die eigenlijk al te weinig gebruikt wordt omdat het schoonmaken na afloop altijd weer zo’n klus is. Ook met een schotelbarbecue leek me dit nogal een gedoe en ook niet echt praktisch met kleine kinderen die rondhuppelen.

Toch altijd wel met een schuin oog naar gekeken, ‘misschien als de kids wat groter zijn’, maar nu door een collega toch enthousiast gemaakt voor een kamado. Daarbij zou het schoonmaken helemaal niet zo’n ding zijn waardoor je makkelijker ook doordeweeks eens wat op de barbecue kan bereiden. Na wat verdiepen hierin, forum lezen en filmpjes kijken steeds enthousiaster geworden en besloten er een aan te schaffen. Nog lastig kiezen, Kamado Joe (wel erg rood), BGE (kaal geleverd , en eigenlijk vind ik zwart toch mooier dan groen), of Bastard (de gaafste om te zien, maar hoe zit het nu met de kwaliteit?). Uiteindelijk toch gekozen voor de Bastard, omdat ik er goede ervaringen over hoorde en ook bijvoorbeeld de garantie hierbij tegenwoordig op levenslang/20 jaar zit. Toen was het nog wachten tot hij ergens leverbaar was, maar dan eindelijk toch de bestelling kunnen plaatsen voor een ‘The Bastard Urban Large 2021’!
En afgelopen donderdag werd het volgende pakket netjes in de tuin afgeleverd:

8922CB57-6304-4DEB-9EA9-66454870C896.jpeg


Samen met de kids de afgelopen dagen al de voorpret: ‘wat zullen we van het weekend allemaal gaan maken’ en ‘pap, wanneer pak je hem nou uit?’ 😋
Maar dan vandaag was de grote dag, het uitpakken en voor de eerste keer opstoken kon beginnen!

Hij is netjes ingepakt hoor! Bandjes doorknippen, deksel van de doos, omdoos verwijderd. Wat een gaaf ding is het zeg!
Deksel open, dat voelt solide, scharnier heeft sterke veren waardoor hij gemakkelijk opent. Zou in deze versie weer verder verbeterd zijn.
Maar dan de binnenkant, Hm, zo hoort dat er volgens mij niet uit te zien?

766DE5F7-3278-4BA6-971A-072567ADBE76.jpeg


en het deksel:
27BB203D-2481-4026-B61F-2E5DE896C01B.jpeg
B22243F7-F8DB-48BE-87CC-701EBEA62AC8.jpeg


Wat een teleurstelling. Dat werd dus toch geen opstoken en geen barbecue dit weekend... 😢
Doos weer dichtgedaan en een mailtje naar de shop, want ik weet niet wat hier mee gebeurt is, maar in dit exemplaar heb ik geen vertrouwen meer...
 
Laatst bewerkt:
Klaas, welkom op het Genootschap. Wat jammer dat het op een teleurstelling is uitgelopen, hopelijk kunnen ze snel een nieuwe in je tuin zetten.
 
Leuk geschreven, las het met plezier tot de aap uit de mouw kwam. Wat een teleurstelling. Ik kan met je mee voelen want mijn Q is voor de tweede keer binnen een jaar kapot. Word omgeruild dat wel.
 
Welkom Klaassie. Dat is mooi balen zeg, hopelijk wordt het snel opgelost.
 
Wat een teleleurstelling moet dat geweest zijn, moet toch snel opgelost worden en met een complete nieuwe en een hele mooie bos bloemen voor de schrik.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij het genootschap

Kan begrijpen dat dit als domper op de voorpret drukt
Hopelijk word het snel opgelost en kan de pret verder ontplooien
 
Oh dat is wel heel erg vervelend denk je lekker te gaan bbq en gaat het niet door.
Kids teleurgesteld hopen dat het snel opgelost word succes

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Welkom.
Die vaststellingen moeten een serieuze domper op de feestvreugde geweest zijn.
Hebben ze de doos in je tuin gegooid? ;)
Hopelijk komt er snel reactie van de shop en komt er snel een nieuwe Bastard je kant op.
 
Welkom hier op het mooie forum jammer van je kamado maar gewoon nog even geduld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Nou sterkte ermee kerel, dit is ruk.

Van harte welkom en op naar betere tijden!
 
Allemaal bedankt voor het meeleven. Doet me toch goed, was inderdaad een behoorlijke domper.
Maar het met jullie delen helpt, geeft weer een nieuwe betekenis aan de spreuk ‘gedeelde smart is halve smart’. 😉

Zag al wel dat de Bastard weer uitverkocht is bij de betreffende shop, dus een snelle oplossing zit er niet in vrees ik.. 😢
 
Allemaal bedankt voor het meeleven. Doet me toch goed, was inderdaad een behoorlijke domper.
Maar het met jullie delen helpt, geeft weer een nieuwe betekenis aan de spreuk ‘gedeelde smart is halve smart’. 😉

Zag al wel dat de Bastard weer uitverkocht is bij de betreffende shop, dus een snelle oplossing zit er niet in vrees ik.. 😢
Ik ben meer van de plaatjes kijken maar jou verhaal was zo leuk geschreven dat ik me helemaal in je verplaatst had, Zelfs ik vond het een domper dat het zo eindigde... verdorie wat een deceptie en een anticlimax. Het is ook gewoon zonde van dat mooie spul. Hopelijk word het snel opgelost.
 
Welkom!

pfff wat een tegenvaller. Zal vast wel worden opgelost door de leverancier. Jammer dat je vertrouwen geschaad is.
Succes en hopelijk voor je t weet lekker aan het roken, grillen, braden en bakken✌🏻
 
Herkansing! Deze is wel heel, nu zo houden.. 😉

001C511B-E6BF-40A8-B684-AF6108AE4A55.jpeg


Vraag me alleen af of de passing van de ashtray in de vuurkorf wel goed is; heb het idee dat hij niet diep genoeg zakt. Lijkt me dat die ashtray bijna op de bodem zou moeten komen toch? Of zijn er nog meer forumleden met een Bastard Large 2021waarbij het er ook zo uitziet?
1A81B076-E36D-43EC-9FB5-6ECA7715ACA9.jpeg
 
Dat ziet er beter uit... ik heb zelf een 2020. Ik zal morgen eens kijken.
 
Pfff. Gelukkig opgelost. Dit is altijd teleurstellend.
Veel succes met je nieuwe Q
 
Herkansing! Deze is wel heel, nu zo houden.. 😉

Bekijk bijlage 18824

Vraag me alleen af of de passing van de ashtray in de vuurkorf wel goed is; heb het idee dat hij niet diep genoeg zakt. Lijkt me dat die ashtray bijna op de bodem zou moeten komen toch? Of zijn er nog meer forumleden met een Bastard Large 2021waarbij het er ook zo uitziet?
Bekijk bijlage 18825
Hoi klaassie, ik heb ook een 2021 en bij mij zit het ook zoals bij jou. Werkt prima overigens.
Ik heb alleen het probleem dat mijn Bastard zeer langzaam dooft. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Het is in ieder geval een plaatje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan