BasBQ
Beef en Steak

Nieuw met (en zonder) kamado

Klaassie

Sprokkelaar
Berichten
28
Hallo, ik lees al even mee op dit leerzame forum. Tijd voor mijn eerste berichtje!
Ik heb nog geen ervaring met bbq. We hebben een skottelbraai, die eigenlijk al te weinig gebruikt wordt omdat het schoonmaken na afloop altijd weer zo’n klus is. Ook met een schotelbarbecue leek me dit nogal een gedoe en ook niet echt praktisch met kleine kinderen die rondhuppelen.

Toch altijd wel met een schuin oog naar gekeken, ‘misschien als de kids wat groter zijn’, maar nu door een collega toch enthousiast gemaakt voor een kamado. Daarbij zou het schoonmaken helemaal niet zo’n ding zijn waardoor je makkelijker ook doordeweeks eens wat op de barbecue kan bereiden. Na wat verdiepen hierin, forum lezen en filmpjes kijken steeds enthousiaster geworden en besloten er een aan te schaffen. Nog lastig kiezen, Kamado Joe (wel erg rood), BGE (kaal geleverd , en eigenlijk vind ik zwart toch mooier dan groen), of Bastard (de gaafste om te zien, maar hoe zit het nu met de kwaliteit?). Uiteindelijk toch gekozen voor de Bastard, omdat ik er goede ervaringen over hoorde en ook bijvoorbeeld de garantie hierbij tegenwoordig op levenslang/20 jaar zit. Toen was het nog wachten tot hij ergens leverbaar was, maar dan eindelijk toch de bestelling kunnen plaatsen voor een ‘The Bastard Urban Large 2021’!
En afgelopen donderdag werd het volgende pakket netjes in de tuin afgeleverd:

8922CB57-6304-4DEB-9EA9-66454870C896.jpeg


Samen met de kids de afgelopen dagen al de voorpret: ‘wat zullen we van het weekend allemaal gaan maken’ en ‘pap, wanneer pak je hem nou uit?’ 😋
Maar dan vandaag was de grote dag, het uitpakken en voor de eerste keer opstoken kon beginnen!

Hij is netjes ingepakt hoor! Bandjes doorknippen, deksel van de doos, omdoos verwijderd. Wat een gaaf ding is het zeg!
Deksel open, dat voelt solide, scharnier heeft sterke veren waardoor hij gemakkelijk opent. Zou in deze versie weer verder verbeterd zijn.