BasBQ
Beef en Steak

Nieuw lid - low and slow op webertje

Mitchell90

Tondelzoeker
Berichten
11
Dit jaar wat fanatieke begonnen met bbqen. Met snake methode op weber al flink wat bereid; spareribs, short ribs, pork butt, beef cheeks en deze week gaat er een brisket flat op. Nu ff kijken welke kamado ik ga kopen.
 
Welkom Mitchel! Mooi dat je al zo goed bezig bent.
Maar waarom een kamado als je een goede weber hebt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Welkom Mitchel! Mooi dat je al zo goed bezig bent.
Maar waarom een kamado als je een goede weber hebt?
De temperatuur regulatie met de weber is me toch teveel gedoe, en was laatst bij iemand anders die een stuk vlees bereide op een kamado en merk dat houtskool toch lekkerder smaakt dan briketten (welke ik nodig heb voor de temperatuur regulatie)
 
Welkom!

Die weber is anders wel een echte duizendpoot! Sowieso als sidekick een bbq om erbij te houden.
 
De temperatuur regulatie met de weber is me toch teveel gedoe, en was laatst bij iemand anders die een stuk vlees bereide op een kamado en merk dat houtskool toch lekkerder smaakt dan briketten (welke ik nodig heb voor de temperatuur regulatie)
Welkom hier
Smaak houtskool of briketten Is afhankelijk van het soort brandstof. Je kan met houtskool variëren maar ook met briketten.
En daarbij : wil je wel dat houtskool smaken afgeeft? Ik bepaal het liever zelf door rookhout, kruiden, marinades, etc.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
De temperatuur regulatie met de weber is me toch teveel gedoe, en was laatst bij iemand anders die een stuk vlees bereide op een kamado en merk dat houtskool toch lekkerder smaakt dan briketten (welke ik nodig heb voor de temperatuur regulatie)
Op een weber kan je ook houtskool stoken hoor en op welke bbq ik ook werk als ik iets van de brandsof merk of proef doe ik het toch niet helemaal goed.
 
Laatst bewerkt:
Welkom en veel plezier!
 
Welkom. Ik wens je veel wijsheid met het kiezen van een Kamado. Wellicht even goed lezen hier want ik zie regelmatig wel wat gedoe met kwaliteitsissues langs komen.
 
Welkom bij het genootschap
 
Welkom bij het genootschap

Er zijn genoeg topics om door te lezen en misschien ook antwoorden voor je
 
Welkom Mitchell. Al eens overwogen om er een Weber Smokey Mountain bij te kopen in plaats van een Kamado?
 
Welkom,

Als je een basterd of kamado Joe overweegt kun je eens kijken op de website van bbq experience center in Roosendaal. Hebben momenteel mooie aanbiedingen staan met wat korting en een dik gevuld setje met assecoires


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom Mitchell.
 
Terug
Bovenaan Onderaan