BasBQ
Beef en Steak

Mysterieuze entrecote

Mooie steak. Cuisson ziet er goed uit. Niks mis mee. Leuk om uit z’n assortiment te kunnen kiezen. En zo eens met iets onbekends thuis te komen. TOP
 
Mooie steak. Cuisson ziet er goed uit. Niks mis mee. Leuk om uit z’n assortiment te kunnen kiezen. En zo eens met iets onbekends thuis te komen. TOP

Dat is idd het leuke van deze slager. Anders moet ik altijd zoeken, maar als je geen inspiratie hebt of niets in de vriezer hebt, loop je daar binnen en kijkt wat hij heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Er zal meer dan 1 Turk zijn hé :p
Was er toevallig bij uitgekomen en die weet wel waarmee hij bezig is. Denk zelfs dat hij nog geen 30 is. En het slimme eraan is, is dat hij de zaak gewoon 'Slagerij van Nossegem' noemt en niet zo één of andere turkse naam.
Vlees ziet er prachtig uit! Ben zelf van Everberg maar kende deze slager nog niet. Daar ga ik dan toch wel eens mijn vlees halen binnenkort!
 
Vlees ziet er prachtig uit! Ben zelf van Everberg maar kende deze slager nog niet. Daar ga ik dan toch wel eens mijn vlees halen binnenkort!

Awel, we konden haast buren zijn. Ik woon in Meerbeek :ROFLMAO:
En 2 straten verder zitten we in Everberg.

Altijd wel eens handig om ideetjes of technieken uit te wisselen. Na covid dan. :ROFLMAO:

Ik haal mijn vlees vooral:
- Belgisch Blauw Wit: Hoeve Ter Halve in Herent. Is de schoonbroer van mijne buurman. Op zijne site kunt ge alleen de usual kopen, maar via mail kunt ge alles vragen. Om de 3 weken is er een afhaalmoment voor koe en om de 3 weken voor kalf. Dus laten we zeggen, om de 1,5 week is er iets.
- Varken en Limousin: Silsomhof, maar dat zult ge dan zeker wel kennen. Via de webshop is het ook gewoon de usual, maar als ge hen mailt kunt ge eender welke snit vragen.
- Al de rest komt dan vanuit de Slagerij van Nossegem. Deze is vooral handig als ge geen inspiratie hebt of als ge heel veel volk krijgt en vleesjes gaat cremeren. 1/3de van de vitrine is al klaar om direct op de BBQ te leggen. En zeer betaalbaar.

Als ge nog andere kent in de buurt, dan hoor ik het graag? Zelf moet ik nog eens in de Makro geraken om te zien wat ze hebben.
 
Hahaha grappig ik herkende hem meteen aangezien wij zelfs nog een video geschoten hebben in onze reeks #makelocalgreatagain met ons Immo kantoor.

Kadir is een top gozer. Plannen om een restaurant te openen. Ben al vaak bij hem van achter gegaan in de vriezers. Het is voor mij niet de uitzonderlijke kwaliteit van Gustor bijvoorbeeld, maar als lokale slager echt wel goed en echt extreem vriendelijk.

Ik had niet gedacht dat we hier zoveel lokale mensen hadden rond het Kortenbergsesteenweg :)

Misschien moeten we in de zomer een BBQ meeting regelen :D
 
Hahaha grappig ik herkende hem meteen aangezien wij zelfs nog een video geschoten hebben in onze reeks #makelocalgreatagain met ons Immo kantoor.

Kadir is een top gozer. Plannen om een restaurant te openen. Ben al vaak bij hem van achter gegaan in de vriezers. Het is voor mij niet de uitzonderlijke kwaliteit van Gustor bijvoorbeeld, maar als lokale slager echt wel goed en echt extreem vriendelijk.

Ik had niet gedacht dat we hier zoveel lokale mensen hadden rond het Kortenbergsesteenweg :)

Misschien moeten we in de zomer een BBQ meeting regelen :D
Zou idd wel eens leuk zijn om zo van mekaar te leren.
 
Awel, we konden haast buren zijn. Ik woon in Meerbeek :ROFLMAO:
En 2 straten verder zitten we in Everberg.

Altijd wel eens handig om ideetjes of technieken uit te wisselen. Na covid dan. :ROFLMAO:

Ik haal mijn vlees vooral:
- Belgisch Blauw Wit: Hoeve Ter Halve in Herent. Is de schoonbroer van mijne buurman. Op zijne site kunt ge alleen de usual kopen, maar via mail kunt ge alles vragen. Om de 3 weken is er een afhaalmoment voor koe en om de 3 weken voor kalf. Dus laten we zeggen, om de 1,5 week is er iets.
- Varken en Limousin: Silsomhof, maar dat zult ge dan zeker wel kennen. Via de webshop is het ook gewoon de usual, maar als ge hen mailt kunt ge eender welke snit vragen.
- Al de rest komt dan vanuit de Slagerij van Nossegem. Deze is vooral handig als ge geen inspiratie hebt of als ge heel veel volk krijgt en vleesjes gaat cremeren. 1/3de van de vitrine is al klaar om direct op de BBQ te leggen. En zeer betaalbaar.

Als ge nog andere kent in de buurt, dan hoor ik het graag? Zelf moet ik nog eens in de Makro geraken om te zien wat ze hebben.
Dan zal ik op de gepaste momenten eens naar het oosten kijken voor de rooksignalen !

Bedankt voor de adresjes, Silsomhof had ik inderdaad al eens zien passeren. Zelf halen we ons vlees vooral van de normale winkels als die eens iets speciaals in de aanbieding hebben. Met het wegvallen van de restaurants zijn we wel iets meer naar Hanos of The Butcher's Store (Antwerpen) geweest om het wat feestelijker te maken. Tot voor 2020 woonden we nog op een appartement waar de bbq elektrisch was en zo klein als een laptop dus het zoeken van kwaliteitsvlees dien ik mezelf nog te ontplooien.

Hopelijk is Covid snel voorbij zodat we eens een MEATing kunnen houden!
 
Hahaha grappig ik herkende hem meteen aangezien wij zelfs nog een video geschoten hebben in onze reeks #makelocalgreatagain met ons Immo kantoor.

Kadir is een top gozer. Plannen om een restaurant te openen. Ben al vaak bij hem van achter gegaan in de vriezers. Het is voor mij niet de uitzonderlijke kwaliteit van Gustor bijvoorbeeld, maar als lokale slager echt wel goed en echt extreem vriendelijk.

Ik had niet gedacht dat we hier zoveel lokale mensen hadden rond het Kortenbergsesteenweg :)

Misschien moeten we in de zomer een BBQ meeting regelen :D
Strak plan!

De wereld is dan toch wel heel klein inderdaad
 
Ik zie op uwe profielfoto dat ge nu ne gasser hebt?
Klopt, deze is er gekomen voor de houtskool grill om voor veel mensen eten te voorzien... en toen kwam en bleef Corona.
Eind deze week ga ik kijkje nemen voor een Weber Summit.
 
Klopt, deze is er gekomen voor de houtskool grill om voor veel mensen eten te voorzien... en toen kwam en bleef Corona.
Eind deze week ga ik kijkje nemen voor een Weber Summit.
Ik heb zelf ook nog een gasser. Sinds vorig jaar een Kamado Joe en zodra de gas het begeeft, komt er een 2de kamado bij. Die gasser is handig voor vleesjes te cremeren voor de kids.
 
Terug
Bovenaan Onderaan