Beef en Steak

Mooi weer, dus Pulled Pork

StijnVanOnacker

Tondelzoeker
Beetje hulp gevraagd van mijn mede collega bbq'ers hier op het forum

Is mijn eerste maal Pulled Pork, dus alle tips zijn welkom.

Daarnet mijn 3kg spiering gaan halen (Belgisch woord voor procureur)

20180406_194500_1.jpg

Enjoy elk uurtje. Ik noteerde de dome temperatuur en het vlees. Is absoluut niet nodig maar wel erg leuk om te doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

had besteld zonder been, maar blijkbaar zat er toch nog een 700gram been in...

20180406_195646.jpg

in de PigWing rub

20180406_202705.jpg

en nachtje in de frigo.

20180406_203021.jpg

Nu twijfel ik tussen minion en snake op de Weber gbs 57.  Wat zouden jullie me aanbevelen.
Mijn brandstof is de Weber briketten (ja ik weet het...)

Ik zou een snake doen op je ketel. En ik sluit me aan bij Hans. Die gast van BBQ-NL heeft best wel wat leuke recepten staan

noskos zei:
Ik zou een snake doen op je ketel. En ik sluit me aan bij Hans. Die gast van BBQ-NL heeft best wel wat leuke recepten staan

I.d.d. Prima naslag site. ;)

Bedankt voor de tips.  Ging sowieso het wedstrijd recept van Noskos aanhouden, maar een eerste keer is altijd spannend

Spiering kan een hoop hebben en toch een goed resultaat opleveren. Dus niet in paniek raken als je even op een hogere temperatuur zit.

StijnVanOnacker zei:
Bedankt voor de tips.  Ging sowieso het wedstrijd recept van Noskos aanhouden, maar een eerste keer is altijd spannend

Altijd met nieuwe gerechten, veel plezier morgen.
Laat je ons mee genieten van je grillwerk? ;)

Liefst niet teveel grill maar lekker L&S

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

StijnVanOnacker zei:
Zien jullie mijn foto's?
Op mijn laptop zie ik ze, maar niet op mijn gsm.  Wat doe ik Verkeerd?

Op onze p.c. geen plaatjes :(

weet niet wat ik verkeerd doe, ik zie ze wel...

ik zal het morgenochtend bekijken hoe ik ze hier online kan krijgen.  Intussen al op 85 graden.  Ik ga tot 92 en dan pullen

Waardoor vind je het niet lekker?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

(intussen alle foto's correct geupload naar het forum)

Snap het niet.  Denk dat ik gewoon de appelazijn in de saus niet lekker vind. 
En vlees heeft vele droge smaakloze stukken.
Heb wel niet ge?njecteerd, maar dat zou toch niet mogen

Gelukkig was mijn zelfgemaakte Limoncello wel heerlijk en genieten in het zonnetje

20180407_151653.jpg

En het eindresultaat.  Helaas volledig gemengd met de saus, dus kan niet iets anders proberen...  Gelukkig vond de visite het wel lekker, dus alles maar meegegeven en intussen al een recept in mijn hoofd om het opnieuw te proberen.

20180407_194538.jpg

20180407_195548.jpg

20180407_195950.jpg

Ziet er nochtans niet mis uit. Ik maak meestal de eindsaus met een op tomaten gebaseerde barbecuesaus, mssh moet je dit eens proberen. Ook zou ik het been laten zitten, een been geeft veel smaak aan je vlees en kan je er perfect uithalen eenmaal het vlees klaar is, als het goed gaar is kan je het er zelfs gewoon zo uittrekken.

Ondanks de (voor jou)tegenvallend resultaat, gefeliciteerd met je stickertje! Pulled pork ziet er goed uit

Terug
Bovenaan Onderaan