BasBQ
Beef en Steak

Moink Balls

 

Quaak

Sprokkelaar
Berichten
45
Vandaag stond borrelen op het menu. Ik zag mijn kans schoon om voor de 1e keer moinks balls te maken. Ik heb het recept gebruikt van noskos. Rub is fik erin 2. Saus niet gemaakt maar ik had nog eigengemaakte vijgen chutney. Conclusie ze zijn heerlijk en Machtig. Nu op de bank uitbuiken. 😄

F4BC51F9-1DB2-4A95-8630-E950CEFBE584.jpeg


7BBE1A0A-677D-4186-8BEA-6176B31753BC.jpeg


1647DDFF-754F-4A84-BECD-7D5B2B686A37.jpeg


609F6E9B-6D48-4F2D-B2D3-7CD0E429B227.jpeg


9DA822DE-98B8-4FD9-8251-061D0253D462.jpeg
 
Lekker borrelen met MOINK balls.
 
Mijn eerste keer gaat vandaag zijn. Heb ze gisteren al gerold. binnen een half uurtje de vlam erin zodat ik om 10.30 eraan kan beginnen. Volgens noskos duurt het een 1,5u.
 
Zo, flinke ballen heb je daar.
Zou best een balletje lusten
 
Mijn eerste keer gaat vandaag zijn. Heb ze gisteren al gerold. binnen een half uurtje de vlam erin zodat ik om 10.30 eraan kan beginnen. Volgens noskos duurt het een 1,5u.
Ja klopt bij mij duurde het een kwartiertje langer. Ze zijn erg lekker maar je eet er geen 10 van op... tenminste ik niet. Vandaag staat buikspek op het menu straks de q weer aanslingeren 😋
 
Ja klopt bij mij duurde het een kwartiertje langer. Ze zijn erg lekker maar je eet er geen 10 van op... tenminste ik niet. Vandaag staat buikspek op het menu straks de q weer aanslingeren 😋

Bij mij was het een heel vreemde run. Na 30 min zat ik al aan de 60 min. Veel te vroeg en dus eerst een half uur onder de folie gelegd en dan afgelakt en terug gelegd. Daarna waren ze terug onder de 40° en en dus duurde het nog eens meer dan een uur om ze op 70° te krijgen. Eindresultaat was zeker in orde, maar daardoor liep alles wel wat in het honderd qua timing :ROFLMAO:
 
Bij mij was het een heel vreemde run. Na 30 min zat ik al aan de 60 min. Veel te vroeg en dus eerst een half uur onder de folie gelegd en dan afgelakt en terug gelegd. Daarna waren ze terug onder de 40° en en dus duurde het nog eens meer dan een uur om ze op 70° te krijgen. Eindresultaat was zeker in orde, maar daardoor liep alles wel wat in het honderd qua timing :ROFLMAO:
Als het resultaat maar goed is. Ik ben ook geen held in het plannen. Bbq te laat aansteken ik heb meestal 45 min nodig voordat deze stabiel op temp is. Dan vlees erop en dan is het altijd afwachten wanneer het gereed is. Vaak genoeg om 21:00 begonnen met eten. Maar het wachten is het altijd waard. 🤤
 
Als het resultaat maar goed is. Ik ben ook geen held in het plannen. Bbq te laat aansteken ik heb meestal 45 min nodig voordat deze stabiel op temp is. Dan vlees erop en dan is het altijd afwachten wanneer het gereed is. Vaak genoeg om 21:00 begonnen met eten. Maar het wachten is het altijd waard. 🤤

De Q heb ik meestal op 30 min wel 'redelijk' stabiel, maar moet toch nog bij de regelmaat wat spelen met dat ding bovenop de kamado. Dus uren aan 100° zit er bij mij nog niet in.

Ook liep bij het afhalen van de moinks voor af te lakken ineens de temp op naar 130° (ik vermoed omdat het deksel even open stond) en daarna toch wat mee moeten spelen om hem terug naar de 100° te krijgen nadat hij flink was gezakt. Kan er moeilijk een draad in vinden en dus nog veel oefening nodig. Maar na verloop van tijd komt dat wel goed.
 
Die staan hier ook nog steeds op het lijstje... Jammie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan