BasBQ
Beef en Steak

Moink balls first edition

 

Arnold_055

Sprokkelaar
Berichten
26
Na onze pulled pork ervaring toch maar eens moink balls proberen te maken naar het recept van Noskos.

Er staat in ... als je mijn rub gebruikt halveer dan het zeezout. Oeps vergeten. Maar niet te min ze smaakte heerlijk. Een aantal zijn in de koelkast beland maar de familie vond het heerlijk.

Wat me wel opviel was de snelheid van het garen. Ik had de kamado ingesteld op 110-120 graden en een meater in een balletje. Na 40 min was hij al op 60 graden. Toen lakken met bbq saus en hoppa er weer op. De temperatuur was weliswaar gezakt tot 51 graden maar binnen no time zaten ze op de 70 graden. Al met al heeft het feest 65 minuten geduurd en toen gaf de meater de temperatuur van 70 aan en de thermapen ook.

Toen lekker smullen 👌😀

1628953835860.jpg


20210814_172724.jpg
 
Het zijn ook maar kleine balletjes gehakt, die hebben niet zo lang nodig!
 
Lekkere balletjes. Blijft een lekkere boreelhap.
 
Niks mis mee. Smakelijk hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Na onze pulled pork ervaring toch maar eens moink balls proberen te maken naar het recept van Noskos.
Als je de kunst van low en slow eenmaal onder de knie hebt wil je niets anders meer 😉 De ballen zien er goed uit, daar had ik er ook wel één (of twee/ drie/ twaalf) van gelust!
 
Dat is een fijn setje balletjes .. daar had ik graag van mee gegeten :p
 
Wauw jij hebt een stel mooie glimmende ballen, daar had ik mijn tanden wel in willen zetten 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan