BasBQ
Beef en Steak

Miss Tootsie’s Pork Steaks, Noskos recept

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Gister was het zover, pork steaks (met verbeter punten gelijk verwerkt)

Helaas, eerste slager zaterdag gesloten. Gelukkig de ander wel open en een stuk procureur kunnen halen, helaas uit de vriezer. Was veel vraag naar geweest? (Volgende keer eerder bestellen)
Bij thuiskomst direct in de koelkast gelegd.
Had mezelf strafwerk opgelegd voor de zaterdag avond, peper en zout malen 😱. Nu weet ik waarom er een mede Qer een boormachine op de molen gezet had.
Maar strafwerk netjes afgemaakt.

Dennis maakte zijn steaks op een bullet smoken, ik moest het op m’n ei doen. Wilde dit zonder platesetter doen.
Om ervoor te zorgen dat de vlammen niet bij het vlees zouden kunnen komen aan het knutselen geweest. Bij Dille & Kamille een spatdeksel besteld van 30 cm. doorsnede. Het ging om een fijnmazig rooster, deze onder m’n rooster bevestigd. Hierdoor zouden de sappen door het rooster bij het houtskool kunnen komen, was de gedachte. Dit zou de extra smaak toe moeten voegen die door het plaatsen van een platesetter verloren zou gaan.

DC3D194E-BC74-41E0-8D01-5BBDEAF534BA.jpeg


De Procureur gesneden (was nog niet helemaal ontdooid) , voorzien van de pezo rub (doe ik de volgende keer wat minder) en de Q aangestoken.
De genius aangesloten en ingesteld op 130 graden. (Heeft niet lang aangestaan, bleef schommelen, waarschijnlijk stralingswarmte) en old school de dome meter aangehouden
4 blokjes eikenhout erbij, rooster erop en de steaks erop

BF959F89-F437-4E14-81F5-7D0855E58554.jpeg


Mop saus maken

9AD14727-2963-4E8B-A3ED-FE3EEB89CC97.jpeg


(Liter is toch wel een ietwat veel)

Na 1.5 uur de eerste keer saus aangebracht.
Door het ontbreken van een mop de saus met keukenpapier aangebracht.


Na een uur de 2e laag aangebracht en de steaks omgedraaid en voorzien van een laag saus. Na 1.5 uur weer gedept en aardappeltjes erbij gezet.

C2C4CE6E-CDD0-47CE-BF93-4517984CB38F.jpeg


Na een uurtje alles eraf en tijd om op een bord te plaatsen met salade erbij

8561A4E2-EF8D-4864-B63A-1BE9FE81E8A6.jpeg


Vlees was gelukkig niet helemaal uitgedroogd.

De volgende keer ga ik een temp meter in het vlees steken. Door de korte afstand op het houtskool is het sneller gegaan dan op de bullet smoker door de stralingswarmte vermoed ik

Maar als ik het niet geprobeerd zou hebben zou ik het niet geweten hebben en weten jullie het nu ook.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit hoor. Was de smaak wel wat je ervan verwacht had?
 
Heb nog nooit PP gemaakt, maar denk dat de eerste procureur die in huis komt, toch pork steaks gaan worden :ROFLMAO:
 
Ziet er mooi uit hoor. Was de smaak wel wat je ervan verwacht had?

Wist niet wat ik ervan moest verwachten. Maar, ondanks de hoeveelheid pezo, zat er toch voldoende smaak aan om het nog eens te maken
 
Dit is echt fantastisch om te maken en al helemaal om op te eten. Ook met een mop in de weer geweest😂?
 
Vlees was gelukkig niet helemaal uitgedroogd.

De volgende keer ga ik een temp meter in het vlees steken. Door de korte afstand op het houtskool is het sneller gegaan dan op de bullet smoker door de stralingswarmte vermoed ik

Maar als ik het niet geprobeerd zou hebben zou ik het niet geweten hebben en weten jullie het nu ook.
De pork steaks zijn een goe idee, jammer dat de steaks een beetje droog geworden zijn.
Maar goed, weer een les geleerd voor de volgende keer.
 
De pork steaks zijn een goe idee, jammer dat de steaks een beetje droog geworden zijn.
Maar goed, weer een les geleerd voor de volgende keer.

Uiteindelijk een stuk dichter op de hittebron dan een bullet smoker natuurlijk.
Het verschil is goed te zien bij de steak die @picosuma heeft gemaakt, hij had de plate setter ertussen. Die zien er goed uit
 
mooi gerecht en goed bezig geweest.
en precies wat je zegt: soms pakt het net ff anders uit dan gehoopt, maar dat is super leerzaam natuurlijk
ook voor ons. dank voor het delen

ps
voor het malen van kruiden, peper, etc. heb ik ooit een elektrisch koffiemolentje bij de blokker aangeschaft. Kostte 3x niks en werkt echt super handig.
 
Mooie run. En creatief bezig geweest met dat spatscherm. Dit gaat op de wenslijst. Met de eggspander kan mijn rooster hoger in de BGE. lijkt me een leuk klusje zo. TNX voor de inspiratie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan