Iets bakken op de Q stond al een tijdje op mn lijstje. Poging 1 is iig niet geslaagd maar we hoeven natuurlijk niet alleen succes verhalen te delen toch? Ter lering en vermaak..
Allereerst moest ik aan de knutsel voor de diy plate setter. Had nog een schijfje RVS van 17cm (6mm dik), leek me wel een prima begin. Stukje draad beetje creatief buigen en beginnen.
Dan de cheesecake. Standaard recept, bastogne als bodem en verder veel mon chou
Keukenmachine kapot, dan maar in de ble
Tot zover ging alles nog wel goed
Toen de Q op. Ten eerste had ik wat moeite met de temperatuur. Ik had een probe hangen boven de ‘ring’ buiten de plate setter. Hier zat zeker 60graden verschil met wat de dome meter aan gaf. De probe zat rond de 160, de dome dus onder de 100.
Verder dacht ik nog even snel naar de winkel te gaan wat iets langer duurde dan verwacht dus eigenlijk wat te laat..
Anyway, het resultaat:
Les 1, misschien wat minder hoog vullen, hoewel dit toch flink terugzakt, niet echt een probleem.
Les 2, hierbij kan ik jullie advies gebruiken, de verbrande bodem. Is dit resultaat van een te hoge temp? Te lang erop? Of een niet functionerende DIY plate setter? Ikzelf denk dat het te lang erop is geweest (met mogelijk iets te hoge temp). Maar dan is het verschil tussen de meters wel vervelend..
Betreft trouwens een Bastard Small.
Vanavond pizza’s, met hopelijk beter resultaat
Allereerst moest ik aan de knutsel voor de diy plate setter. Had nog een schijfje RVS van 17cm (6mm dik), leek me wel een prima begin. Stukje draad beetje creatief buigen en beginnen.
Dan de cheesecake. Standaard recept, bastogne als bodem en verder veel mon chou

Tot zover ging alles nog wel goed

Verder dacht ik nog even snel naar de winkel te gaan wat iets langer duurde dan verwacht dus eigenlijk wat te laat..
Anyway, het resultaat:
Les 1, misschien wat minder hoog vullen, hoewel dit toch flink terugzakt, niet echt een probleem.
Les 2, hierbij kan ik jullie advies gebruiken, de verbrande bodem. Is dit resultaat van een te hoge temp? Te lang erop? Of een niet functionerende DIY plate setter? Ikzelf denk dat het te lang erop is geweest (met mogelijk iets te hoge temp). Maar dan is het verschil tussen de meters wel vervelend..
Betreft trouwens een Bastard Small.
Vanavond pizza’s, met hopelijk beter resultaat