Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Mooie aankopen 👍

IMG_0575.jpeg
ik wilde een kleine erfenis niet helemaal in het zwarte gat van alledaagse uitgaven laten verdwijnen. Deze zijn nuttig en mooi, en hopelijk gaan ze een tijdje mee.

"BBQ-koning van Nederland". En wij zijn allemaal zijn onderdanen dan zeker? 🤣

Er zullen vast lekkere recepten in staan, maar jezelf als koning benoemen gaat me toch wat ver ;)
Daar ga ik ook niet helemaal in mee , maar de recepten spreken me wel aan 😄

Net ergens gratis onze nieuwe plantenbak opgehaald.

IMG_2926.jpeg

Onderkant van een big Joe 3.

Ben er heel erg blij mee.

Als iemand een goeie suggestie heeft wat voor plant hier mooi in past hoor ik het graag.
(Wel winterhard, bbq gerelateerd)

Laatst bewerkt:

Bekijk bijlage 59504

Als iemand een goeie suggestie heeft wat voor plant hier mooi in past hoor ik het graag.
Mooi hoor. In plaats van houtskool kun je er spitskool, bloemkool of boerenkool in doen.

Bekijk bijlage 59504

Rozemarijn plant , kan ook op stam

We zijn net weer terug van een rondreis door Vietnam, Laos en Cambodja. Wat hebben we genoten van de mensen en hun lokale gebruiken. Wat ik niet wist is dat men op straat het eten bereidt op kleine bbq’s. Op iedere straathoek staat men sateetjes of andere gerechten te grillen.
Tijdens het bezoeken van een lokale markt kwam ik een verkoper van messen tegen. Ik kon het niet laten om er 2 messen te kopen. Ben benieuwd naar de kwaliteit ervan, maar voor mij hebben ze in elk geval een eigennverhaal.

IMG_0006.jpeg

Maak er een ofyr achtig ding van

Voor m'n verjaardag 'Over rook' en 'Over charcuterie', beide geschreven door meneer Wateetons, gehad.
Naar aanleiding hiervan besloten om me toch maar eens aan het koud roken te wagen.

Na een beetje zoeken op bol.com een mooie baal rookmot gevonden (5kg, 20 liter, beuk, 16 euro inclusief verzenden).
Op Aliexpres een rookspiraaltje (20cm) besteld voor minder dan 10 euro.
Deze kwam vandaag binnen.

Vanavond gelijk maar even testen.
Aansteken met de simpele 'vlammenwerper'-aansteker ging prima.
Hij staat nu zo'n 2,5 uur aan, en hij rookt lekker.
De BBQ staat volledig vol met rook, de voortgang in de mot is als verwacht (7 a 8 uur voor de hele spiraal).

2023-10-28 11.27.48.jpg
2023-11-04 20.25.29.jpg

Het ziet er naar uit dat ik voor erg weinig geld, heel veel koud kan gaan roken :).

Bekijk bijlage 59504

Zet deze er op 😍

IMG_0455.png

Terug
Bovenaan Onderaan