BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BeerCanChicken

 
 

The Butcher

Vuurmaker
Berichten
56
Vanmiddag bij m'n Turkse slager even een kippetje opgehaald. De dame in kwestie woog ruim 1800 gram, dus een beste om voor het eerst een BCC te maken op mijn Weber MTP.
Zelf een rubje gemaakt naar het recept van Dennis van Noskos, en onder het vel en langs het blik wat klontjes roomboter gedaan.
Een leeg 0.5 ltr blik gevuld met wat cola en water, en daar het kippetje overheen geschoven. Volgende keer gebruik ik de gevogelte stomer die ik laatst gekocht had, om gewoon het verschil eens te proeven.
BBQ opgestookt naar rond de 180 grd, en 2 blokjes kersenhout op het houtskool gelegd. Tussentijds weinig aan de temperatuur hoeven doen, schommelde prachtig rond de 180-190 grd. Na bijna 5 kwartier ga de thermometer 69 grd aan. Toen de luchtsleuven vol open gezet, bovenkant van het kippetje afgedekt met folie tegen het verbranden, en het velletje lekker krokant laten worden. Toen de kerntemperatuur 75 grd aangaf, heb ik haar eraf gehaald en 10 minuten laten rusten.
Wat is dat heerlijk kip eten zeg, zo zacht en mals. Echt een aanrader, zo simpel eigenlijk en zo lekker. Mijn vrouw is jarig vandaag, en wilde graag kip uit de oven eten. Het is kip van de BBQ geworden, maar wat hebben we zitten smullen.

Mvg Willem
IMG_20200831_172204.jpg
IMG_20200831_175428.jpg
IMG_20200831_154823.jpg
 
Willem gefeliciteerd met je vrouw. Je kippetje staat er mooi op, welkom bij de Tokkies.
 
Das een flinke kip inderdaad, ziet er heerlijk uit. Lekker dat krokante velletje!
 
Da's een stevige dame ziet er goed uit. 👌
 
Mooi gelukt. Gefeliciteerd met je sticker.
 
Ziet er lekker uit hoor. Dat is vast een groot feest geweest. Gefeliciteerd! 🎉
 
Dat is een mooi kippetje geworden...... wel een beetje gesmokkeld met die cola in je bierblikje ;)
Maar goed het blijft een beercan zelfs als er geen beer in zit dus het is je vergeven...... gefeliciteerd met je vrouw :)
 
Proficiat met de verjaardag van je vrouw.
Leuke verassing met zo'n mooi gemaakte kip. Zal zeker gesmaakt hebben.
Gracias met de Tokkie
 
Dat is een lekker chicky zeg. Mooi wat kleur op gedaan in de Q. Top.
Dat moet smullen geweest zijn.

Gefeliciteerd met je tokkie
 
gefeliciteerd met je vrouw en natuurlijk ook gefeliciteerd met je tokkie
tis een mooi kippie geworden. lekker hoor
 
Mooi kippetje geworden
En natuurlijk nog gefeliciteerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan