BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste bavette

 
 

Daniel_Mono

Sprokkelaar
Berichten
36
Vandaag was het eindelijk zover, mijn eerste bavette, na het uitpakken bleken het 2 stukken te zijn ... Oeps. Beide stukken dan maar erop. Ik durfde het andere stuk niet meer in te vriezen. Er moest nog wel wat weggesneden worden.

Ging moeizaam, was ook mijn eerste keer dat ik een stuk vlees moest bewerken om het vlies weg te snijden. Vond ik toch best lastig.

Na toch wat verwijderd te hebben even bekeken en lijk mij dun genoeg om direct te grillen.

Kamado op 225/250 direct en gaan met die banaan.

IMG_20211218_160130.jpg


Deze waren redelijk snel op de 50 graden Celsius. Daarna eraf en een minuutje of 8 laten rusten. Daarna snijden in grote stukken en vervolgens in reepjes rekening houdend met de richting.
IMG_20211218_165427.jpg


Daarbij ook voor het eerst kruidenboter gemaakt volgens recept van noskos. Samen met een stokbroodje gegeten.

Het was heeeeerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

Jullie nog tips om het andere stuk morgen weer op te warmen??

Groetjes Daniël
 
Lekker hoor. Sous Vide opwarmen. Ikzelf eet het gewoon koud, ook heerlijk.
 
Zo dat zijn nog flinke stukken. Weghalen van het incourante stukken en vliezen wordt je vanzelf handig in. Heerlijk hoor Bavette.
 
Heerlijk stuk vlees, bavette. Ziet er heerlijk uit.
 
Vooral een goed scherp uitbeen/fileermes in je verzameling opnemen en die kosten nog geen twee tientjes. Aanzetstaal erbij om ze scherp te houden want dat hebben ze echt nodig.
Opwarmen, gied ingepakt in folie en dan in de oven op een graad of 150. Of in een ziploczak in warm water werkt nog beter.
 
Vooral een goed scherp uitbeen/fileermes in je verzameling opnemen en die kosten nog geen twee tientjes. Aanzetstaal erbij om ze scherp te houden want dat hebben ze echt nodig.
Opwarmen, gied ingepakt in folie en dan in de oven op een graad of 150. Of in een ziploczak in warm water werkt nog beter.

Ik ben ook op zoek naar zo’n mes.
Kunt je een hint geven?
 
Vooral een goed scherp uitbeen/fileermes in je verzameling opnemen en die kosten nog geen twee tientjes. Aanzetstaal erbij om ze scherp te houden want dat hebben ze echt nodig.
Opwarmen, gied ingepakt in folie en dan in de oven op een graad of 150. Of in een ziploczak in warm water werkt nog beter.
Ik heb onlangs nieuwe messen gekocht, maar zo'n mes ontbreekt er nog aan. Het ging wel redelijk , echter 1 stuk was zo dun dan bij het proberen om weg te snijden ik door het vlees ging. Maar ik denk dat ook oefening kunst baart. Gewoon blijven doen en een mooi excuus om wat stukken vlees te kopen 😂
 
Ja het paste net. Volgende keer eerst even kijken hoeveel stukken in het pak zitten.

Ik heb trouwens via sous vide opgewarmd, werkte perfect!! Bedankt voor de tips 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan