BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste bavette rollade!

 
 

Gummiebeer

Vuurmaker
Berichten
73
Gisteren culinair in de weer geweest met een bavette rollade!
Een bavette van 1,5 kilo gepakt en gevlinderd.
Peper en zout, truffelmayonaise, zongedroogde tomaten, basilicum, pijnboompitten en parmezaanse kaas.
Het geheel oprollen en opbinden, dat laatste moet ik nog onder de knie krijgen.
Resultaat was heerlijk! 🤤
E0C0E55D-3CE7-4758-A04D-827A094F96E5.jpeg

6AA494CD-DFE5-4653-A560-BE1C703F8A3F.jpeg
 
Rollades zijn heerlijk, maar ik zou toch nog een foto vanop de Q erbij zetten. Want met deze foto’s is er geen bewijs dat hij op een BBQ gelegen heeft ;)
 
Ziet er wel lekker uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Het resultaat is mooi, maar zoals hierboven al vermeld is, de bbq foto ontbreekt.
deze wordt dus verplaatst.
 
Je brengt me wel op een idee voor 1 van de komende bereidingen. Heb je dit met een spit bereid? Of gewoon regelmatig 'rollen' op t rooster?
 
Je brengt me wel op een idee voor 1 van de komende bereidingen. Heb je dit met een spit bereid? Of gewoon regelmatig 'rollen' op t rooster?
Ik zelf bak hem eerst aan een 2-tal min per kant. Daarna deflector erin en keteltemp naar 150° waarin in hem tot de juiste kerntemperatuur laat komen. In geval van zo een rollade 54°.
 
Je brengt me wel op een idee voor 1 van de komende bereidingen. Heb je dit met een spit bereid? Of gewoon regelmatig 'rollen' op t rooster?
Deze bavette rollade heb ik indirect gegaard op 180 graden en zo laten liggen tot kerntemperatuur 54 graden, dus geen gerol tussendoor. Kwartiertje laten rusten en aangesneden.
 
Lekker hoor
Wel jammer dat je geen foto van de bbq gemaakt heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan