BasBQ
Beef en Steak

Memphis burger

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
858
Vandaag stond er een burger op het programma. Omdat ik altijd al nieuwsgierig was naar de Memphis burger, vanochtend een zakje pulled pork uit de vriezer gehaald. Boodschappen gedaan en aan de slag. Burgers gemaakt met als basis het recept van @noskos. En omdat het toch een soort bacon weekend is, als extra bacon aan het recept toegevoegd.

Tijdens het bereiden van deze burgers ook voor het eerst kennis gemaakt met de backdraft. Ik schrok me de pleuris en ben wat haartjes lichter, maar verder gelukkig geen schade opgelopen.

Pulled pork opgewarmd, burgers gebakken en de bacon uitgebakken en fijn gemaakt om als crumble eroverheen te strooien. Volgende keer wel even kijken hoe ik de halve plancha schoon krijg zonder iets van zwart achter te laten.(borstelen en met papier afdoen is niet genoeg)

Ik moet zeggen wat een smaken zeg. We wisten niet zo goed op welke smaak we moesten focussen. Heerlijke burger en zeker voor herhaling vatbaar.

C3FDF26A-C877-4F1B-BC08-02C57E350B45.jpeg
0D5609CC-0B14-4F5E-B15F-439C9F628835.jpeg
8BC45A1C-E673-4C16-AB66-1B0CD4A136F4.jpeg

E816D0A6-4CCF-4E43-9424-6E344F375C9D.jpeg
 
Dat heb je mooi voor elkaar. Backdraft overkomt mij ook wel eens.
 
-kwijl- wat een heerlijk plaatje.
Dat moet gesmaakt hebben

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Monsterlijke burger, ziet er fantastisch uit!
Heb je ze net zo sensueel staan bakken als in de commercial? :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Om van te watertanden dit! Heb zonet PP gemaakt dus deze ga ik de komende week ook eens proberen 🥲
 
Monsterlijke burger, ziet er fantastisch uit!
Heb je ze net zo sensueel staan bakken als in de commercial? :ROFLMAO::ROFLMAO:
Zou wel moeten als je dicht bij het originele recept wil blijven.........
 
Burgers altijd lekker, zeker met pulled pork. Zit er damn tasty uit
 
Je plaat kun je het beste schoonmaak als hij nog warm is. Wat grof zeezout erop en dan met een prop keukenpapier schoonboenen. Het zout schuurt dan alles los.
Fijn burgertje trouwens!
 
Lekker geworden zo met de gesmolten kaas
 
Dat is toch een onwijs mooi exemplaar pffff....omnomnom
 
Super burgers. PP vind ik het altijd heel goed doen op burgers. Geeft altijd dat beetje extra. En dan nog bacon er boven op. Nu heb ik zin in burgers. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan