BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Ok... Vanmiddag de mijne besteld...

Besloten om eerst maar eens met de standaard Q en kolenmand te beginnen en te kijken wat wenselijk is! Kan niet wachten om m'n kippie en varky te verdienen!

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
Gefeliciteerd. Daar ga je veel lol aan beleven. Heb het zelf ook gemerkt dat met een kamado je zonder problemen even erbij kan bbq. 's ochtends BBQ aan, vlees erop en lekker heel de dag je ding doen wachten tot vlees klaar is. Bijna saai :D
 
Hallo allemaal,
Ik heb sinds gisteren ook een Masterbuilt kamado. Voorheen deed ik altijd mijn ding op een Boretti Vittoria bbq, maar nu werd het tijd voor het echte werk. Voordat ik ga beginnen had ik nog wel twee vraagjes:

1. hoe hebben jullie de deflector plate zitten, hoog of laag:
92E65F70-815A-4ABB-AB55-407845F5D627.jpeg
A35307E7-2B96-45FC-B531-7E5AC54CED18.jpeg


2. hoe verwijderen jullie de deflector plate als jullie van indirect op lage temperatuur naar direct op hoge temperatuur willen grillen, zoals bijvoorbeeld bij picanha. Ik heb daar nog geen tools voor gezien van KJ. Eventueel een paar lashandschoenen wellicht?

binnenkort even starten.
 
Hallo allemaal,
Ik heb sinds gisteren ook een Masterbuilt kamado. Voorheen deed ik altijd mijn ding op een Boretti Vittoria bbq, maar nu werd het tijd voor het echte werk. Voordat ik ga beginnen had ik nog wel twee vraagjes:

1. hoe hebben jullie de deflector plate zitten, hoog of laag:
Bekijk bijlage 16570Bekijk bijlage 16572

2. hoe verwijderen jullie de deflector plate als jullie van indirect op lage temperatuur naar direct op hoge temperatuur willen grillen, zoals bijvoorbeeld bij picanha. Ik heb daar nog geen tools voor gezien van KJ. Eventueel een paar lashandschoenen wellicht?

binnenkort even starten.
1. Voor low and slow op de laagste positie. Voor pizza zet ik dit op de bovenste positie
2. Met las handschoenen idd

Snel aan de slag schieten. Ziet allemaal nog veel te wit šŸ˜‹
 
Hallo allemaal,
Ik heb sinds gisteren ook een Masterbuilt kamado. Voorheen deed ik altijd mijn ding op een Boretti Vittoria bbq, maar nu werd het tijd voor het echte werk. Voordat ik ga beginnen had ik nog wel twee vraagjes:

1. hoe hebben jullie de deflector plate zitten, hoog of laag:
Bekijk bijlage 16570Bekijk bijlage 16572

2. hoe verwijderen jullie de deflector plate als jullie van indirect op lage temperatuur naar direct op hoge temperatuur willen grillen, zoals bijvoorbeeld bij picanha. Ik heb daar nog geen tools voor gezien van KJ. Eventueel een paar lashandschoenen wellicht?

binnenkort even starten.

Voor L&S gebruik je de lage stand inderdaad, zoals Josser al aangeeft. Dan kan je ook nog een lekbak op de deflector kwijt. De hoge stand gebruik je bij pizza, dan kan de pizzasteen op het rooster leggen.

Als je gaat wisselen naar H&F dan haal je het rooster er af met de bijgeleverde tang of goede handschoenen. De deflectorplaat kan je er dan ook met goede hittebestendige handschoenen uit halen. Leg geen hete spullen op je sidetables, want dan smelten ze.
 
Bij deze bevestigd.

Het kolenmandje pas prima icm de D&C, de handvatten moeten inderdaad een klein stukje naar binnen worden gebogen zodat het mandje er binnen valt.
Mocht je ook de halvemaans platesetters willen gebruiken, dan moet je beide handvatten een stukje doorbuigen.

Bekijk bijlage 16518
Bij mij heb ik dat gietijzeren ding onder de mand eruit gelaten...weet eigenlijk niet of dat zo moet maar waarom laat je die erin zitten?
 
Bij mij heb ik dat gietijzeren ding onder de mand eruit gelaten...weet eigenlijk niet of dat zo moet maar waarom laat je die erin zitten?
Ik gebruik het soms met en soms zonder. Als er wat meer kleine stukken kolen zijn, laat ik het er in. Idem als ik iets met chips doe ipv chunks. Soms ben ik gewoon te lui en doe ik het zoals het er in zit šŸ¤·
 
deflectorplaat kan je er dan ook met goede hittebestendige handschoenen uit halen. Leg geen hete spullen op je sidetables, want dan smelten ze.
Die hittebestendige handschoenen zijn idd zalig. Pas zo een paar van Ali besteld en ben versteld hoe goed die werken. Ze hebben ook veel meer bewegingsvrijheid dan mijn las handschoenen en kunnen veel beter tegen contact warmte. Wel mee opletten als die nat worden en de las handschoenen kunnen beter tegen vlammen.

De smeltende side tables heb ik ook al aan de lijve mogen ondervinden šŸ˜„
 
Laatst bewerkt:
Die hittebestendige handschoenen zijn idd zalig. Pas zo een paar van Ali besteld en ben versteld hoe hoe die werken. Ze hebben ook veel meer bewegingsvrijheid dan mijn las handschoenen en kunnen veel beter tegen contact warmte. Wel mee opletten als die nat worden en de las handschoenen kunnen beter tegen vlammen.

De smeltende side tables heb ik ook al aan de lijve mogen ondervinden šŸ˜„

Haha ja, ik had gisteren ook wat vet dat uit de buikspek liep op mijn handschoen, daar wordt je niet vrolijk van šŸ™ƒ
 
Bij mij heb ik dat gietijzeren ding onder de mand eruit gelaten...weet eigenlijk niet of dat zo moet maar waarom laat je die erin zitten?
Goeie ik had het nog overwogen, maar kan er ook wel eens mee experimenteren.
Doet dit nog iets voor de temperatuur regeling?
 
Volgens mij niet, ik ben ook geen expert. Ik dacht altijd het is of de gietijzeren plaat of de kolenmand....misschien weet iemand anders hier de reden van?
 
Volgens mij niet, ik ben ook geen expert. Ik dacht altijd het is of de gietijzeren plaat of de kolenmand....misschien weet iemand anders hier de reden van?
Idd het is of of.
De KJ3 wordt geleverd met alleen de kolenmand en zonder de gietijzeren plaat.
 
Weet iemand wat het verschil is tussen de Masterbuilt Classic MCG 300S en Masterbuilt classic?

Ik wil graag een Kamado aanschaffen maar zoek welke de verschillen.
 
Weet iemand wat het verschil is tussen de Masterbuilt Classic MCG 300S en Masterbuilt classic?

Ik wil graag een Kamado aanschaffen maar zoek welke de verschillen.
Ik heb volgens de website een MB Classic gekocht dus zal, als hij woensdag binnen komt, de doos gelijk eens checken om te kijken of het inderdaad dezelfde is.

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
 
Iemand nog een webwinkel waar de Masterbuilt classic te koop is/op voorraad is tegen een leuke prijs?
 
Bij fonq staat een buitenkansje voor ā‚¬615. Dan is ie terug gestuurd volgens mij, maar ik dacht wel met alle garantie.

Edit: zijn wat lichte beschadigingen aan het binnenwerk zie ik nu.
 
Ja die had ik ook gevonden alleen die beschadigingen vind ik niet fijn. Gek dat ze zijn uitverkocht, tis niet eens zomer.
 
Ja die had ik ook gevonden alleen die beschadigingen vind ik niet fijn. Gek dat ze zijn uitverkocht, tis niet eens zomer.
Masterbuilt zou uit het assortiment gaan van KJ. Heb er niks officieels over gehoord behalve dat enkele importeurs dit gemeld zouden aan klanten. Daarnaast zijn kamadoā€™s nog steeds populair, mensen kunnen hun geld niet uitgeven aan uitjes en zo dus dat geld moet wel worden uitgegeven.
 
Aha, helaas nergens meer op voorraad en ben benieuwd of ze nog wel komen. Zie wel bij de intratuin een Urban Chef Egg D 59 alleen geen idee of dit goed is. Nergens iets over te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan