BasBQ
Beef en Steak

Low en slow Shortribs

 
 

GruttePier

Tondelzoeker
Berichten
23
Gisterochtend de bbq op tijd aangestoken voor een sessie shortribs.

De bbq-rub gemaakt aan de hand van een recept in de video van HowToBBQRight. De hoeveelheid zout en peper heb ik wel gehalveerd. Ook gewerkt met half om half met gerookte paprikapoeder en gewone paprikapoeder.

Op de bbq zat na vier uur een mooie bark op de ribs. Dit op een temperatuur van rond de 110 graden.

Vervolgens de ribs ingepakt met wat boter, ahornsiroop en basterdsuiker. Helaas heb ik kleine vellen papier, dus moest
ik er nog een laag folie om heen doen.

Als laatste nog een uurtje uit de verpakking, ingekwast met barbecuesaus. Hiervoor heb ik de Hickory and Brown Sugar van Sweet Baby Ray’s gebruikt.
Bij een kern temperatuur van 92 graden waren ze heerlijk zacht!

Helaas ging het aan tafel te snel om een goede foto te maken van het eindresultaat.

Heeft iemand toevallig nog tips waar je in Noord-Holland rollen butcherpaper te verkrijgen zijn?

Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


IMG_1051.jpg


Adjustments.jpg


Adjustments.jpg


IMG_1057.jpg


Adjustments.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

IMG_1045.jpg
 
lekker hoor
ziet er goed uit. moet wel goed gesmaakt hebben
 
Dankjewel! Ze gingen er om 10:30 op, ik heb ze er om 19:00 afgehaald. De temperatuur in de bbq rond de 110 graden gehouden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is behoorlijk. Maar zo heb ik een idee. De mijne zijn wat vetarmer, kortere beentjes en dikker. Hopelijk kan ik me wat op die doorlooptijd richten.
Thanx
 
Mooie run. Ziet er goed uit zeg. Mooie bark.
Dat moet smullen geweest zijn
 
Ik heb er ook nog 1 in de vriezer. Maar die moet er dus uit heb ik al door haha. Mooi geworden 👍🏻
 
Ik heb er ook nog 1 in de vriezer. Maar die moet er dus uit heb ik al door haha. Mooi geworden 👍🏻
Heb me laatst ook nog een kleintje aangeschaft. Maar eerst met vrienden nog een datum geprikt krijgen voor eentje van 6,5kg van wagyu dat een vriend in de vriezer heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan