Vandaag aan de slag gegaan. Doel : 45 minuten ca. 100 graden, om een zalmzijde te kunnen roken (moet ik nog kopen
Begonnen met Weber briketten die ik nog had. 6 st. in de starter en daarna in coal basquet. Geknepen bij 100 graden. Hield 35
minuten stand. Laatste 10 minuten schuiven open en de 100 graden werd er nog uitgeperst. Dit is dus gelukt !
Daarna zelfde met cocos briketten van Welkoop geprobeerd. Duurde lang in de starter voor er 6 heet waren. Kreeg de temperatuur
in de kettle niet hoger als 75 graden met alle schuiven open.(briketten niet heet genoeg ?). Vervolgens 6 hete briketten toegevoegd. Dat was beter.
Temperatuur ging heel langzaam omhoog tot 120 graden. Schuiven flink geknepen maar zakte niet (of ben in misschien te ongeduldig...).
3 briketten eruit gehaald. Dat was beter. Temp. 100 graden gedurende 15 minuten. Begon te zakken en de 3 briketten weer teruggeplaatst.
Ging weer prima op ca. 100 graden en al met al 1 uur en 10 minuten volgehouden. Het is trial en error maar ben blij met alle tips die
gegeven zijn en die me op weg geholpen hebben ! Ben er bijna aan toe om de zalmzijde echt te gaan kopen en roken