BasBQ
Beef en Steak

Low en slow opstarten in kettle bbq.

Het bereik blijkt inderdaad behoorlijk tegen te vallen bij gebruik van de kettle. Zie het antwoord van braadbaas op mijn vraag :
Hi Hans,

Het klopt dat een stalen behuizing het bereik flink inkort van de meater. Maar je kan gaan voor de Meater Plus die tot 50 meter bereik heeft zonder blokkades, dus daar kan je nog wel een behoorlijk bereik halen met de bbq dicht.

Heb verder naar ervaringen gezocht op het forum (dank Arjen voor tip) en het is nog geen eitje om ermee te werken.
Klinkt mooi in de advertenties maar de connectiviteit is toch wel een punt van aandacht.

Groeten,
Hans
 
De meater 2 is een eitje om mee te werken. Zal wanneer ik tijd heb testen wat het bereik is in een weber ketel.
 
Het bereik blijkt inderdaad behoorlijk tegen te vallen bij gebruik van de kettle. Zie het antwoord van braadbaas op mijn vraag :
Hi Hans,

Het klopt dat een stalen behuizing het bereik flink inkort van de meater. Maar je kan gaan voor de Meater Plus die tot 50 meter bereik heeft zonder blokkades, dus daar kan je nog wel een behoorlijk bereik halen met de bbq dicht.

Heb verder naar ervaringen gezocht op het forum (dank Arjen voor tip) en het is nog geen eitje om ermee te werken.
Klinkt mooi in de advertenties maar de connectiviteit is toch wel een punt van aandacht.

Groeten,
Hans
Ik denk dat de brandbaas jouw vraag fout heeft geïnterpreteerd.

Een meater 2 plus (en volgens mij alle meater) bestaan uit een thermometer (probe) welke met de charger communiceert. De charger leg je in de buurt van de probe. Als je de probe in een kettle hebt, dan is de communicatie met de charger geen probleem (mits die redelijk in de buurt is). De charger communiceert met je mobiel.

De opzet: probe in smokey joe in de schuur, charger een meter ernaast in de schuur, mobiel in woonkamer (10 meter verder) is geen enkel probleem. Leg je de charger in een kooi van Faraday bijvoorbeeld bij de probe in de smokey joe (bv als duur rookhout???) dan is het bereik droevig (lees een paar meter). Maar dat geldt ook als je de WiFi units van de bedrade thermometers in je weber ketel stopt (en dan bedoel ik het hele ding met hebben en houden).

Het bereik van de meater2 is uitstekend. Het maakt niet uit of de probe in de open lucht of in een weber kettle ligt. Hoe meer obstakels tussen de charger en je mobiel hoe minder het bereik. Maar dat geldt ook voor je router met je mobiel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan