BasBQ
Beef en Steak

Low (carb) & slow lasagne

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Vanavond een klassieker bij ons: lasagne! Vanwege gezondheid low carb (weinig koolhydraten) maar daarom niet minder lekker! Laat ik jullie meenemen:

3ED220EA-7532-4806-B9B9-BF80F993C739.jpeg

Ik gebruik hiervoor de skillet. De basis bestaat uit “lasgane” bladen van courgette, eenvoudig geschaafd met de kaasschaaf. De saus is een simpele gekruide tomatensaus op basis van ingeblikte tomatenblokjes, twee blikjes, die ik even laat uitlekken in een zeef om het meeste vocht kwijt te raken. Verder kort gebakken rul gehakt en uiten (intaliaanse groentenmix kan ook). Beginnen met een laagje saus, dan courgette, dan ricotta met kruiden, weer courgette, weer saus, weer courgette en weer ricotta met kruiden.
B4F0810D-057D-4BDE-A4FF-4273985CD8CC.jpeg

Dan kan het op de kamado! Ik houd zo‘n 120-140 graden indirect aan.
1F82E754-84F6-4157-A8F6-3A14D36BB023.jpeg

92AE5F7C-494C-44B8-BE5D-7CD5260B1E6B.jpeg

Er komt nog best veel vocht uit de saus en de courgette dus tussendoor lepel ik dat er zoveel mogelijk uit om een beetje een stevige lasagne over te houden.
D855E750-E677-4C35-ABE6-1F30451CAF3B.jpeg

na een uurtje garen gaat er extra geraspte kaas overheen.
62ED0A7C-D017-43B5-9657-B11684492D82.jpeg


Dat mag nog een half uur tot drie kwartier staan. De temperatuur komt niet boven de 150 graden. Lekker langzaam garen geeft veel smaak.

Uiteindelijk brand ik met de torch nog een beetje de kaaslaag krokant en dan kunnen we smullen! Gesnippert bosuitje erbij en een beetje olie en peper en genieten!
743F57E0-B4E3-4571-8F88-0B2BE8DB2016.jpeg
BF7C7F9C-8C66-4117-A32A-1C0D447DC4EC.jpeg

zo kan het ook! Lekker veel groente, gehakt en kaas. Eet smakelijk!

Groeten van Robert
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Deze komt op de lijst. Ziet er top uit.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dat ziet er goed uit! Een hele mooie low carb variant.
daar ga ik er hier 1 heel blij mee maken.
 
Lekkere lasagne! Ziet er goed uit en low carb is ook weer eens goed voor het lichaam ;)
 
Ziet er lekker uit Robert. Leuk ook om die Junior weer in actie te zien.
Wij grillen vaak de courgette voordat hij de lasagne in gaat, krijg je iets meer grill smaak in je eindproduct en ben je al wat vocht kwijt.. misschien nog een idee? Het ziet er in ieder geval uit als een lekker maaltje, ik was graag aangeschoven of het nou low carb is of niet de smaak is goed zo te zien.
 
Ziet er lekker uit Robert. Leuk ook om die Junior weer in actie te zien.
Wij grillen vaak de courgette voordat hij de lasagne in gaat, krijg je iets meer grill smaak in je eindproduct en ben je al wat vocht kwijt.. misschien nog een idee? Het ziet er in ieder geval uit als een lekker maaltje, ik was graag aangeschoven of het nou low carb is of niet de smaak is goed zo te zien.
Da’s ook een idee, de courgette eerst even grillen. Maar dan zou ik denk ik iets dikkere plakken willen hebben dan de kaasschaap-dunne plakken die ik gebruik.

Het is wel meer werk maar ook iets meer smaak denk ik. Eens proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan