BasBQ
Beef en Steak

Looflighter

Ik gebruik zelf ook vaak een oude verf föhn een goed koop ding. Zie het voordeel nog niet echt van een looftlighter, als ik ze bij elkaar vergelijk bij een maat van me. En anders gebruik ik 1 wokkel om de bbq aan te steken licht er net een beetje aan waar ik zin aan heb.
 
Ik heb inmiddels ook zo’n bigjeff action ding. Heb gemerkt dat het zeer afhankelijk is van de houtskool. Het ene soort moest ik drie minuten blazen, en vandaag met weber houtskool duurde het minder dan een minuut voordat de fik er goed in zat.
Met wokkels en aanmaakblokjes vergelijkbare ervaring. De weber houtskool gaat makkelijk aan, die andere eiken blokken aansteken met aanmaakblokjes ging niet snel. Maw soort houtskool is bepalend en de bigjeff van de action doet het overeenkomstig goed genoeg.
Mijn keuze: als elektra dicht genoeg bij is de bigjeff. Anders de wokkels of aanmaakblokjes.

Btw, ik heb ook nog een gasbrander, maar door beperkte toevoer aan lucht heb ik gemerkt dat dat niet goed werkt om je houtskool te laten branden.
 
Ik heb jaren een gasbrander gebruikt. En soms nog als ik zin heb. Werkt prima. Ja, je moet Natural niet zo’n pietluttig creme brulee brandertje nemen 😜
 
Momenteel heb ik een zak houtskool die een beetje rookt bij het aansteken, dus nu ligt de verfbrander te wachten tot die zak op is. Wokkeltje in de bbq en maken dat je weg komt totdat de boel goed brand en de rook is opgetrokken 😅
 
Wokkeltje werkt idd ook prima

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan