BasBQ
Beef en Steak

Looflighter

Dat is logisch, je houtskool trek vocht aan en dan gaat het moeilijker aan, dit was de binnenkant van mijn KJ na een paar weken werkeloos te hebben gestaan. Het duurde een uur voordat hij een beetje wilde gaan branden. Het vocht komt uit de houtskool die er nog in zat.
Wanneer ik weet/vermoed dat m'n Kamado een poosje niet aan gaat haal ik 'm leeg en zet er een goedkope vochtvreter van de action in. Voorkomt ook schimmel.
 
@ Peter64. Oude verfstripper snap ik maar waarom eerst houtskool en dan kokosbriketten erop? :unsure:
 
Schud de dag na gebruik het mandje met houtskool uit en gaat dan naar binnen op de dozen met vers houtskool
 
Iemand ervaring met de "looflighter" van de Action? Uit de fameuze Big Jeff lijn? Nu slechts 14,95
 
Iemand ervaring met de "looflighter" van de Action? Uit de fameuze Big Jeff lijn? Nu slechts 14,95
Als je dan toch bij de action bent, kan je beter de verfbrander van 10 euro meenemen. Die gebruik ik al 1.5 jaar zonder klachten. Ook erg handig dat je het knopje niet vast hoeft te houden tijdens het aansteken.
 
Als je dan toch bij de action bent, kan je beter de verfbrander van 10 euro meenemen. Die gebruik ik al 1.5 jaar zonder klachten. Ook erg handig dat je het knopje niet vast hoeft te houden tijdens het aansteken.
Ik heb al een verfstripper van "Den Aldi" die werkt aardig maar m.n. de hardere houtskool heeft hij moeite mee.
Deze wordt denk ik heter?
 
Hitte zal wel afhankelijk zijn van het wattage, looflighter basterd is 2000watt.
Hoeveel watt is je verfstrippert?
 
Je bedoelt de onkruidbrander van Kinzo op een gastankje toch?
Nee deze

Screenshot_20220524-195231_Google.jpg
 
Ik heb al een verfstripper van "Den Aldi" die werkt aardig maar m.n. de hardere houtskool heeft hij moeite mee.
Deze wordt denk ik heter?
Ik durf niet te zeggen of deze beter werkt. Maar mijn vermoeden is dat het allemaal min of meer gelijk is. Zit allemaal rond de 2000watt, dus zal allemaal ongeveer even lang duren voordat de houtskool fikt.
Een tijdje geleden met een originele looflighter van een kennis geprobeerd om een harde soort houtskool aan te steken. Dat duurde ook vrij lang...
 
Hitte zal wel afhankelijk zijn van het wattage, looflighter basterd is 2000watt.
Hoeveel watt is je verfstrippert?
Mijn verfbrander is ook 2000w maar het duurt beduidend langer dan 1 minuut om de harde houtskool aan te krijgen.
De hoeveelheid lucht die verplaatst wordt is daarin ook bepalend natuurlijk.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik heb het ook eens geprobeerd met een verf föhn.
heb er 2 ,allebei 2000watt .
En een looftlighter,.
Merk duidelijk verschil dat de looftlighter het beduidend beter doet .
Denk dat het mede komt dat een looftlighter harder blaast
 
Laatst bewerkt:
Heb een jaar of 5 geleden een namaak looflighter gekocht bij de cranenbroek, en moet zeggen werkt nog steeds perfect. Was tussen de €10/15 euro toen. Als ik zie dat er orginele al na 2 jaar defect zijn mag ik niet klagen
 
Ik heb het ook eens geprobeerd met een verf föhn.
heb er 2 ,allebei 2000watt .
En een looftlighter,.
Merk duidelijk verschil dat de looftlighter het beduidend beter doet .
Denk dat het mede komt dat een looftlighter harder blaast

Toch koop ik liever 6 keer een goedkope verfbrander, dan één keer een looflighter ;) maar gelukkig staat het een ieder vrij om te doen wat hij niet laten kan :)
 
Toch koop ik liever 6 keer een goedkope verfbrander, dan één keer een looflighter ;) maar gelukkig staat het een ieder vrij om te doen wat hij niet laten kan :)
Weet niet ,maar die van mij was maar €37.
Liever een tientje meer dan klooien met een verf föhn. Maar dat moet je zelf weten 😁
 
Ik offer me op en ga de looflighter voor de prijs van de verfstripper proberen

"I'll be back"

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Weet niet ,maar die van mij was maar €37.
Liever een tientje meer dan klooien met een verf föhn. Maar dat moet je zelf weten 😁
Tjah ik sta dus niet te klooien met een verf föhn. Knopje om en op de kolen zetten, vervolgens van een afstandje rustig kijken hoe de kooltjes gaan gloeien.
 
Ach ,wokkels looftlighter verf föhn onkruidbrander.
wat maakt het uit , als de fik er maar in komt.
Ieder zijn eigen 😄
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de "looflighter" van de Action? Uit de fameuze Big Jeff lijn? Nu slechts 14,95

Zoals gezegd: "I`ll be back".

Onderzoeksvoorstel uitgewerkt en hier een korte pitch van gemaakt zodat ik de businesscase heb kunnen pitchen bij de partner.
Met zulke zaken kan je niet rationeel genoeg omgaan vindt ik altijd.

Gelukkig kreeg ik groen licht en daarmee budget voor de aanschaf van de Big Jeff looflighter van de Action.

Natuurlijk meteen gestopt met gillen, opgestaan van de vloer, mijn tranen gedroogd mezelf weer een beetje toonbaar gemaakt en op naar de winkel.

Inmiddels eerste test gedraaid op Cuban Marabu (de rode dozen van F&F):

In deze test brandde de houtskool in ca 1 minuut waar de goedkope verfstripper beduidend langer nodig had: 4-5 minuten?
Beide rookloos zoals we dat van deze methode kennen.
Tot nu positief.
Uiteraard zegt dit nog niets over de algehele kwaliteit van het apparaat maar ik houd jullie op de hoogte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan