BasBQ
Beef en Steak

Looflighter

Origineel of imitatie, kans is groot dat ze uit exact dezelfde fabriek komen 😉
Misschien heb je gelijk, zou het kunnen dat men hem dan verkeerd gebruikt als hij niet zo lang meegaat als dat men verwacht, te dicht of te lang op de op de vuurhaard houden als deze aan goed aan is?
 
Misschien heb je gelijk, zou het kunnen dat men hem dan verkeerd gebruikt als hij niet zo lang meegaat als dat men verwacht, te dicht of te lang op de op de vuurhaard houden als deze aan goed aan is?

Bij mij was het de fan die niet meer werkte.
 
Ik heb er 1 van Grill Guru. Moet zeggen dat ik hem niet super vaak gebruik.. Misschien ligt het aan mijn skills of de kwaliteit van de Grill Guru versie, maar ik vind het nog best lang duren voor ik goeie hitte heb met dat ding. Meestal gooi ik 2 of 3 van die wax rolletjes tussen de kolen en steek ik die aan, werkt prima voor mij.
 
Misschien heb je gelijk, zou het kunnen dat men hem dan verkeerd gebruikt als hij niet zo lang meegaat als dat men verwacht, te dicht of te lang op de op de vuurhaard houden als deze aan goed aan is?
vermoed dat het design an sich gewoon niet goed genoeg is. @Stijn geeft bv aan dat de fan kapot gaat na verloop van tijd. Kan me voorstellen dat deze te dicht op het hitte element zit waardoor die gewoon te warm wordt. Als je hem ook nog eens lang gebruikt per keer zal het waarschijnlijk gewoon sneller gaan. De "nep" merken zullen waarschijnlijk met hetzelfde gebruik net zo vlug kapot gaan vermoed ik.

In ieder geval voorspeld dit dan niet zoveel goeds voor de "wireless" looflighter. Die is een hele hap duurder, als die er dan ook na 2 jaar mee ophoudt is dat wel een dingetje natuurlijk.
 
vermoed dat het design an sich gewoon niet goed genoeg is. @Stijn geeft bv aan dat de fan kapot gaat na verloop van tijd. Kan me voorstellen dat deze te dicht op het hitte element zit waardoor die gewoon te warm wordt. Als je hem ook nog eens lang gebruikt per keer zal het waarschijnlijk gewoon sneller gaan. De "nep" merken zullen waarschijnlijk met hetzelfde gebruik net zo vlug kapot gaan vermoed ik.

In ieder geval voorspeld dit dan niet zoveel goeds voor de "wireless" looflighter. Die is een hele hap duurder, als die er dan ook na 2 jaar mee ophoudt is dat wel een dingetje natuurlijk.

Hij begon eerst te rammelen en kort daarna was het gedaan.
Is het hitte of misschien stof? geen idee.

Op zich bestaan dit soort dingen al heel lang, want is hetzelfde als een verbrander of onkruidbrander.

Als mijn basterd looftlighter defect gaat koop ik de goodkoopst mogelijke verf/onkruidbrander.
Werkt even goed en je moet niet op het knopje blijven drukken.
 
Nou, met een prijs van 30 euro en een levensduur van 2 jaar kun je dus looflighten voor 15 euro per jaar. Scheelt dan ook weer niet zoveel met wokkels kopen
 
Nou, met een prijs van 30 euro en een levensduur van 2 jaar kun je dus looflighten voor 15 euro per jaar. Scheelt dan ook weer niet zoveel met wokkels kopen
vergeet de kosten voor de elektriciteit niet ;-)
 
Ik merk wel duidelijk verschil bij het aan steken tussen de soort kool.
Dammers is super snel aan 1 min.
Marabu zeker 3 min voordat er mooi vlam in zit .
Dus hoe harder het hout hoe langer het duurt.
Nog een tip , kolen die al gebrand hebben gaan sneller aan .dus mocht je hem bij moeten vullen eerst wat kolen die gebrand hebben aan de kant vullen en die er boven op .
Bij hardere hout soorten.
 
Laatst bewerkt:
Ik merk wel duidelijk verschil bij het aan steken tussen de soort kool.
Dammers is super snel aan 1 min.
Marabu zeker 3 min voordat er mooi vlam in zit .
Dus hoe harder het hout hoe langer het duurt.
Nog een tip , kolen die al gebrand hebben gaan sneller aan .dus mocht je hem bij moeten vullen eerst wat kolen die gebrand hebben aan de kant vullen en die er boven op .
Bij hardere hout soorten.

Dit merk ik ook wel ja. Ik stook zelf met een niet al te harde houtskool, dus dat is altijd zo gepiept. Maar als ik wel eens een harde soort aansteekt duurt het beduidend langer idd!
 
Mijn originele Looftlighter gaat al aardig wat jaar mee en doet het prima.
Wat betreft het makkelijker aangaan van gebruikte kolen is dat precies andersom. De houtskool zelf brandt niet maar de gassen die eruit komen. Bij houtskool dat over is van een sessie is een deel van de brandbare stoffen er al uit en gaan ze dus minder makkelijk aan. Ik doe altijd wat vers houtskool bovenop en steek dat aan.
 
Hier gewoon een verfföhn op 220vlt. Kost een fractie en werkt nagenoeg hetzelfde.
Uiteindelijk moeten je kolen fikken…das t belangrijkste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mijn originele Looftlighter gaat al aardig wat jaar mee en doet het prima.
Wat betreft het makkelijker aangaan van gebruikte kolen is dat precies andersom. De houtskool zelf brandt niet maar de gassen die eruit komen. Bij houtskool dat over is van een sessie is een deel van de brandbare stoffen er al uit en gaan ze dus minder makkelijk aan. Ik doe altijd wat vers houtskool bovenop en steek dat aan.
+1 Bij mij ook altijd wat verse houtskool bovenop.
 
Mijn originele Looftlighter gaat al aardig wat jaar mee en doet het prima.
Wat betreft het makkelijker aangaan van gebruikte kolen is dat precies andersom. De houtskool zelf brandt niet maar de gassen die eruit komen. Bij houtskool dat over is van een sessie is een deel van de brandbare stoffen er al uit en gaan ze dus minder makkelijk aan. Ik doe altijd wat vers houtskool bovenop en steek dat aan.
bizar, ik heb net de omgekeerde indruk.

Ook gaan ze moeilijker aan als hij een paar dagen niet heeft aangestaan en dat het vochtig/regenachtig weer is.
 
Dat is logisch, je houtskool trek vocht aan en dan gaat het moeilijker aan, dit was de binnenkant van mijn KJ na een paar weken werkeloos te hebben gestaan. Het duurde een uur voordat hij een beetje wilde gaan branden. Het vocht komt uit de houtskool die er nog in zat.

IMG_0886.jpeg
 
Dat is logisch, je houtskool trek vocht aan en dan gaat het moeilijker aan, dit was de binnenkant van mijn KJ na een paar weken werkeloos te hebben gestaan. Het duurde een uur voordat hij een beetje wilde gaan branden. Het vocht komt uit de houtskool die er nog in zat.

Bekijk bijlage 31783
Staat in de regen zeker , hij is zeiknat van binnen zo te zien. Dan lijkt het me logisch dat nieuw houtskool sneller bij je brand 😅
 
Hij was droog toen ik hem aanstak. Dit is puur vocht dat in de houtskool was getrokken.
 
Hij was droog toen ik hem aanstak. Dit is puur vocht dat in de houtskool was getrokken.
Ik heb hem altijd binnen staan ,in afgesloten hok.
Dus vandaar ik geen last heb van vochtige kool😁
 
Oude verfstripper. Eerst houtskool in de hens steken en dan eventueel de kokosbriketten erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan