BasBQ
Beef en Steak

Logeerpartijtje is Pizza’s bakken

MB2020

Vuurmaker
Berichten
90
Mijn eerste verslag maar eens maken om mijn BBQ ervaringen te delen. Van alles op dr kamado worden pizza’s nog wel het meest gemaakt. Ze zijn er hier dol op en nu mijn dochter een logee heeft mocht de gast kiezn en ja hoor... PIZZA!

De eerste twee keer dat ik het maakte mislukte het deeg, maar tegenwoordig gaat het heel gemakkelijk. Er was niet veel tijd om deeg te maken, dus ik ben voor een variant gegaan die niet hoeft te rijzen.
DE5289E6-363C-44F3-93E5-80EDA9BEB4F3.jpeg


Prima deeg, maar rollen is wel nodig bij deze.
FF3DA21A-3358-484A-9182-B7F11DCA569F.jpeg

Wanneer ik pizza’s bak gebruik ik goedkoop houtskool. Het stinkt een beetje met aansteken, maar wanneer het goed fikt op 400 graden is daar niks meer van te merken.

CC539576-E2B5-45BA-A76B-BBF14D816C57.jpeg

Zelf even een sausje op smaak gemaakt

92B2AE62-C3D8-498D-9FE7-46B79581E974.jpeg

kindjes eerst en daarna de grotere pizza’s. Het smaakte weer heerlijk!
01C04C31-C8F9-4239-BA2D-9A8FE8A2DD06.jpeg
BD558B8C-C059-4585-9233-A64A25B65C3E.jpeg
 
Lekker hoor. Ik heb ze morgen op het programma staan.
 
Dat ziet er lekker uit! Heb je ook een recept van het deeg?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ziet er lekker uit! Heb je ook een recept van het deeg?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit keer heb ik een doosje van de Lidl(italiaanse weken) aangesproken. Daar hoeft alleen water en olijfolie bij.

Normaal gebruik ik:
500gr bloem type 00
2 zakjes gist(14gr)
300ml warm water
2 theelepels suiker
2 eetlepels olijfolie
Flinke snuf zout

De suiker en de gist los je op in een deel van het water. Daarna alles bij de bloem en met een vork mengen. Vervolgens kneden. Dat is waar het bij mij altijd misging. Wat je moet doen is alleen duwen zodat de enzymen mengen. Wat ik doe is dubbelvouwen en platduwen op het aanrecht. Dan weer dubbelvouwen en weer platduwen. 10 minuten is voldoende. 2uur laten rijzen in een bak onder licht vochtige doek. Dan werkblad bestrooien met bloem en draai een bal van een deel van het deeg. Aanduwen met de hand. Het makkelijkste is om daarna verder te gaan met de roller en steeds het deeg en kwart slag te draaien. Ook af en toen omdraaien en wat nieuw bloem op het werkblad.
 
Bellisimo! Pizza’s van de bbq zijn heerlijk.
 
Die loge weet wat 'ie wil
Ziet er goed uit
 
Dat zien er fijne pizza’s uit, dat zal vast gesmaakt hebben
 
Dat is toch een feestje zo...
 
Je hebt geweldige pizza's gemaakt, zien er zeer smakelijk uit! (y) 🔥
 
Terug
Bovenaan Onderaan