Liep al een tijdje met idee om een Smoker van een wijnvat te maken.
Echter wilde ik niet een grote maar wat compacter, was toch niet van plan om grote hoeveelheden in een keer te maken. Al een tijdje mp in de gaten houden voor een klein vat en een medium kamado onderstel .
En nu was het zo ver , bij Leeuwarden een klein nieuw vaatje 50 L en hier in Drachten een ongebruikte basterd medium onderstel voor een koopje.
Perfect passend bij elkaar.
Nu als eerste de bovenkant eraf zagen En sleuf voor een lade .
Vervolgens alle banden door schroeven en een lade gemaakt van rvs .
Waar de coldsmoker in kan .
Dan het schanier gemaakt van een paar klapschnieren die ik nog liggen had . In een hoek gezet en gebogen en met een hoeklijnen aan elkaar gelast
Vervolgens van 3 mm staal de boven en zij grepen gemaakt
Toen een schoorsteenje gemaakt van dikwandig stalen buis en in elkaar gelast .
Toen onderin het vat een ronde plaat van gipsvezel plaat bekleed met aluminium met rvs geleiders voor de lade .
Een frame voor de roosters en een kolenbak gemaakt
Dit is de opstelling voor het koud roken met coldsmoker .
En dit is de opstelling met kolenbak warm roken
Alle onderdelen zwart gecoat en een vilt boven en onder geplakt.
Echter wilde ik niet een grote maar wat compacter, was toch niet van plan om grote hoeveelheden in een keer te maken. Al een tijdje mp in de gaten houden voor een klein vat en een medium kamado onderstel .
En nu was het zo ver , bij Leeuwarden een klein nieuw vaatje 50 L en hier in Drachten een ongebruikte basterd medium onderstel voor een koopje.
Perfect passend bij elkaar.
Nu als eerste de bovenkant eraf zagen En sleuf voor een lade .
Vervolgens alle banden door schroeven en een lade gemaakt van rvs .
Waar de coldsmoker in kan .
Dan het schanier gemaakt van een paar klapschnieren die ik nog liggen had . In een hoek gezet en gebogen en met een hoeklijnen aan elkaar gelast
Vervolgens van 3 mm staal de boven en zij grepen gemaakt
Toen een schoorsteenje gemaakt van dikwandig stalen buis en in elkaar gelast .
Toen onderin het vat een ronde plaat van gipsvezel plaat bekleed met aluminium met rvs geleiders voor de lade .
Een frame voor de roosters en een kolenbak gemaakt
Dit is de opstelling voor het koud roken met coldsmoker .
En dit is de opstelling met kolenbak warm roken
Alle onderdelen zwart gecoat en een vilt boven en onder geplakt.
Laatst bewerkt: