BasBQ
Beef en Steak

"Less is more" Avocado & ei

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Voor deze fotowedstrijd moet ik me toch een beetje resetten. Afgelopen weken op vakantie geweest en het BBQen even helemaal beu geweest....
Maar vandaag tijdens het google voor klusmateriaal kreeg ik de smaak weer te pakken. Ik stuitte op een gerechtje dat ik direct wilde gaan maken. En dat prima als stevige lunch kon dienen. Dat kon ik wel gebruiken tijdens het klussen.

Heel weinig ingrediënten en super simpel, maar geweldig lekker. Avocado gevuld met ei en bacon. Beetje zout, peper en chilivlokken en klaar.
Ik had dit nog nooit gemaakt of geproefd. Dus dat was ook nog eens een nieuwe uitdaging.

Daar gaan we. Spulletjes verzamelen.

W5FqhsHh.jpg


Eerst maar even de Q aan steken. Deze moest goed heet worden. Het gerecht moet op 220gr indirect.
Let niet op de bende, hier wordt ook gewerkt :cool:

iblHzNYh.jpg


Avocado's open snijden en de pit er uit. Vervolgens iets uithollen zo dat het eitje mooi past.
Neem wel lekker grote avocado's

plY6EW8h.jpg


n4PWTKKh.jpg


Nu kunnen de spekblokjes even kort in de pan aangezet worden.

3lHqnRdh.jpg


Vuur in de Q was ondertussen mooi opgestookt. Even de avocado's kort grillen voor dat extra beetje BBQ smaak.

AwheoiOh.jpg


Oei de honger slaat al toe. Spullen samen brengen en naar de BBQ met die handel.
Zorg ook voor zo klein mogelijke eitjes. En leg je avocado's in een schaaltje.

falXFgRh.jpg


qOI0gg6h.jpg


BBQ mooi op 220gr en zn 20 minuten geduld hebben.

hLRWJzuh.jpg


Mn geduld wordt beloond. Dat ziet er al heerlijk uit. Gevulde avocado's van de Q halen en een mooie doorsnede maken.
Je ziet nu waarom een klein eitje :)

XEw73Qxh.jpg


pNqOPfkh.jpg


En krijgen jullie al honger? Nou ik wel. Mooi een bordje op maken. Een deftige foto schieten. En aanvallen maar.

yeRYVynh.jpg


Heerlijk makkelijk gerecht. Die paar simpele ingrediënten geven toch een heel fijne smaak beleving.
Dit gaan we vaker maken.

Bedankt voor het lezen
Bram
 
Dat ziet gezond uit @Bram! Ook maar weer opschrijven.

What's up.... waarom het bbq-em zat? Gooi er gewoon weers een mooie steak op, dan komt de liefde van zelf weer.
 
Leuk gerechtje... Wat doet de 20 minuten hitte met de structuur van de avocado?
 
Leuk gerechtje... Wat doet de 20 minuten hitte met de structuur van de avocado?

De warmte maakt de avocado mooi zacht en iets romiger.
Kon hen zo uit de schil lepelen en op peuzelen.
 
lekker Bram. toch niet op mijn receptje gestuit zeker ;)
lekker is deze he. Wij serveerde deze wel eens als voorgerecht.
met (zelf)gerookte zalm ipv spek is tie ook heel lekker
 
Ziet er superlekker uit, man. Avocado fan hier. Deze gaat op het lijstje. 😋
 
✅ Leuke plaatjes
✅ Mooie schone weber
✅ Lekker receptje
✅ Spek
✅ Goeie lunch

Bram levert weer 👌
Lekker bezig man
 
Ziet er prachtig uit!!
 
lekker Bram. toch niet op mijn receptje gestuit zeker ;)
lekker is deze he. Wij serveerde deze wel eens als voorgerecht.
met (zelf)gerookte zalm ipv spek is tie ook heel lekker

Met zalm klinkt ook goed Rick. Heb jou recept helaas niet gezien. Anders had ik je de credits gegeven kerel. Maar stuur ff een link. Ga ik het zeker eens bekijken en maken.

Als voorgerecht moet zeker goed smaken. Ik denk dat je met dit gerecht alle kanten op kan. Voor mij iig een leuke ontdekking.
 
Met zalm klinkt ook goed Rick. Heb jou recept helaas niet gezien. Anders had ik je de credits gegeven kerel. Maar stuur ff een link. Ga ik het zeker eens bekijken en maken.

Als voorgerecht moet zeker goed smaken. Ik denk dat je met dit gerecht alle kanten op kan. Voor mij iig een leuke ontdekking.
kan het toch niet meer vinden..........
zie wel van andere voorbij komen dat ze het gemaakt hebben. ach. whatever.
met zalm is in ieder geval ook lekker
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er heerlijk uit. Wat is dat wit onder de avocado's?

Wat Sander72 al aan gaf.
Ik had iets te grote eitjes. Dus het overtollige eiwit liep mooi in het schaaltje en liet ik mee garen.
Ik denk dat het gerecht een mooier resultaat zou hebben met kriel eitjes of kwartel eitjes.
Maar dat is voor een volgende keer.
 
Wat Sander72 al aan gaf.
Ik had iets te grote eitjes. Dus het overtollige eiwit liep mooi in het schaaltje en liet ik mee garen.
Ik denk dat het gerecht een mooier resultaat zou hebben met kriel eitjes of kwartel eitjes.
Maar dat is voor een volgende keer.

Ik ben zot van kwarteleitjes. Kun je ook mooie vogelnestjes mee maken en vinden de mensen wel leuk. Wel nog niet op de BBQ gemaakt, maar staat op het programma.

Maar dat het eiwit er zo door kwam bij je, is toch wel een mooi zicht. Heb je er dan ook iets mee gedaan verder?

Kriel eitjes ken ik niet :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan