BasBQ
Beef en Steak

Lekker kippetje uit België

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Onverwachts kwam er een kip uit België het bericht bericht brengen dat de kappers weer mogen knippen...

En bedacht me om dat Belgische kippetje eens even te wassen, kippen en scheren.

Na voor mezelf een weg door de sneeuw te hebben gemaakt eindelijk in de buurt van mijn “eieren”. Omdat ik voor de Basterd een spitring heb was de keuze snel gemaakt. Eerst een klein beetje vuur om zo de Q rustig naar het hoogtepunt te brengen van 175-185c
De Belg ff flink onderhandel genomen en klaar gemaakt voor het grote feest. Niets meer dan kipkruiden en een blokje kers
Mij te koud om het komende uur buiten de wacht te houden dus lekker naar binnnen en jullie op de hoogte brengen van dit spektakel.

Straks lekker wat appelmoes en frietjes erbij en weer een Top Zondag samen.

D3D49D3F-F79D-47A6-8636-B122617C8850.jpeg


DB895AD1-FF51-4AFA-8D75-CBC93524A904.jpeg
 
kip friet appelmoes
maak me gek. wil ik ook
 
Uit België komt nog best wat goeds dus lekker hoor.

P.s
Ik heb de kip liever met patat

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Wel met echte Belgische frieten, gebakken in ossenwit?
Kom maar door met die foto’s
 
Kom zo zeker foto’s van alleen de botjes 😱😁
 
Lekker hoor. Hier binnenkort ook op 't programma.
 
Vorige week nog een Mechelse Koekoek gegeten (spatch cock), man, man, wat is dat een lekkere kip.
 
Wel met echte Belgische frieten, gebakken in ossenwit?
Kom maar door met die foto’s
Hier gebruiken we ook altijd ossewit, heerlijk
 
Wel met echte Belgische frieten, gebakken in ossenwit?
Kom maar door met die foto’s
Sorry, geen foto’s gemaakt van het gepeuzel. Afgesproken eea te minderen tot April.
Frites, AVIKO (Aardappel Verwerkende Industie Keppel En Omstreken voor wie dit nog niet wist😉) kwamen uit de diamant. De appelmoes van HAK. (Heerlijke Alles Kunner, zelf bedacht 😊)
 
ziet er netjes uit! tijd geleden voor mij dat ik een kippetje aan het spies heb gemaakt. Als ik dit zo zie, ook maar weer eens uitvoeren!;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan