BasBQ
Beef en Steak

Langzame kogel biefstuk

 
 

Dobey

Stoker
Berichten
328
Liep hier gister tegen aan bij de Sligro en kon hem niet laten liggen. Gelijk de vrouw gebeld dat ze nog niet aan het eten moest beginnen, dit was namelijk een veel betere keuze.

Eenmaal thuis, biefstukje uit de verpakking gehaald en even laten liggen. (wel droog gedept met wat keukenrol).
IMG_4361.jpg


Ondertussen de UDS vast aangestoken.
IMG_4363.jpg


Na minuut of 10 de biefstuk voorzien van wat peper en wat zout.
IMG_4362.jpg


Ondertussen mezelf voorzien van iets nats, je moet blijven drinken met dit warme weer.
IMG_4366.JPG


Vervolgens de UDS eens bekeken en die was al aardig onderweg.
IMG_4364.jpg


Biefstuk op het rooster gelegd en de UDS voorzien van 2 stukje appelhout.
IMG_4365.jpg


Temperatuur van de UDS heb ik tussen de 100 en 120 graden gehouden.
Laten liggen tot hij ongeveer 46 graden was.
IMG_4368.jpg


De kolen de kans gegeven om wat warmer te worden zodat ik hem aan beide zijde nog aan kon bakken.
IMG_4370.jpg

Na het draaien, nog een klein beetje kruiden boter er op gesmeerd.
IMG_4371.jpg


Nadat hij een temperatuur van 52 graden had bereikt van de UDS gehaald en even onder stukje alu folie laten "slapen". Na minuut of 15 onder folie vandaan gehaald waarna hij er zo bij lag.
IMG_4372.jpg


Vervolgens door midden gesneden en er wat plakjes afgehaald. Mooi klein rook kringetje en goed mals van binnen.
IMG_4373.jpg


Uiteindelijk met wat sla (uit eigen tuin) en frietjes uit de oven op tafel gezet.
IMG_4374.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er lekker uit
En de vrouw kon blijven zitten
 
Ja. Was trouwens 1e keer dat ik er een biefstuk op had. Eigenlijk altijd beetje links laten liggen, waarschijnlijk omdat je die normaal op de bbq hebt met de speklapjes en de hamburgers. Waarbij de meeste mensen dat compleet aanbranden omdat het altijd te hard gaat :poop:
 
topmaaltijd. mooi stukje vlees, groentjes en frietjes.
ziet er goed uit, dat bordje eten
 
Dat zier er goed uit. Mooie garing van je vlees. Dat lust ik wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan